onsdag 16 september 2015

Onsdag 16 september

Vad har hänt ..
 
KALAS i måndags ..
Karin blev nöjd med kakorna hon fick som jag hade bakat .. 86 år fyllde hon ..
REGN på natten ..
 
Tisdag ösregnade på morgonen och jag som skulle på stan då ..
Men vid lunchtiden började det spricka upp .. SÅ jag tog bussen ner till stan ..
skulle hämta ett par påsar fiber-vadd till mina kattmöss ..
HEM kom också med dom .. SPÄNNBANDEN är toppen att använda som handtag ... ..
SÅ pös dom ut till sin storlek när jag släppte på banden .. TVÅ kilo lätta saker att bära .. men JAG HADE gått runt länge och kollat in stan .. tänkte passa på .. för nu var solen framme .. gick runt i olika butiker .. INTE så ofta jag har lust med det .. för det tar på min FIBRO-KROPP att strosa runt .. MEN ibland vill jag LIKSOM kolla in läget ..
I en hittade jag en massa PYSSELSAKER av olika saker RUSTICA AB heter den .. 
KÖPTE några små färgburkar till mitt pyssel .. det talar jag om senare ..
då en del ska bli present .. OM det blir bra ..
SÅ ner till VÄVATELJEN .. där jag pratade en stund med en FD GRANNE .. ägaren till den butiken .. hämtade vadden .. så åter mot torget .. förbi .. OPTIKERN .. både dåligt och trevligt besked .. DÅLIGT för mig då HON SLUTAR .. och BUTIKEN KOMMER ATT STÄNGAS HELT .. BRA FÖR HENNE .. då hon ska jobba enbart som konsult med olika företag .. Men kanske att hennes kunder .. jag då .. kommer att föras över till en annan butik i staden .. Så få se hur det blir .. det tar väl en c:a fem innan jag ska behöva nya glasögon .. TOG BUSSEN hem senare .. TRE timmar blev den stadsturen den dagen .. dagen innan kalaset ..
då tog jag APOSTLAHÄSTARNA hem ..
 
STADSBRON i går med SPARBANKSHUSET där vid ån ..
Närbild på en av dessa fina blomgrupper där på räcket ..
Sparbankshuset topp en mås där .. fick zooma fullt för att få med den ..
GICK förbi min dotter som hade strul med elen på jobbet .. så hantverkare var där .. rörigt .. snabbvisit där bara .. så för bi min "GAMLA" gata .. men fd grannen var inte hemma ..
I korsningen där .. så var denna lilla nalle hängandes på en stolpe ..
STACKARN HAN VILL NOG hem till sin ägare ..
OJ boj .. NU TAR MIN TID SLUT .. ska ju ÅKA TILL MALMKÖPING på ett möte .. HÖSTUPPTAKT .. få se vad vi ska läsa för studiecirkel i vinter ..
SÅ HEJ DÅ för nu ..
DEL 2 i dag  ..
HEJSAN .. KOM hem vid 5-tiden .. VILKEN trevlig dag det blev ..
GOTT fika blev det som vanligt
DET är ju alltid ett lotteri där.. JAG vann svamp och ljus .. man får välja .. jag sa att jag ville ha svampen .. och se jag vann  ..  två  gånger .. så då tog jag  LJUSEN andra gången
SÅ var det en tipspromenad inne  .. jag hade 7 rätt av 12 .. om HÄRJEDALEN
Vi ska läsa om det i vinter  ..
HEJ SVEJS   för i dag ..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar