onsdag 30 september 2015

BLANDAT innehåll denna onsdag


SOM VANLIGT  kan väl tilläggas  ..

Månen har varit stor och fin flera kvällar .. men den röda missade jag ..
INTE vaken då ..

Måndagskvällen vid 5-tiden tog vännen och jag en promenad..
Förbi BADET .. men ingen bild på det nu .. Fina blommor .. men vad gör pizzan där  i gräset .. 
kan man undra ..  SÅ Hjortenbergskyrkan med sitt NYA kors efter många år .. så är gångvägen avstängd för badhusbygget skull ..  så vi fick gå genom den lilla skogen som är där ..
Gaveln på badet ..   där bakom brukar man kunna gå .. men inte nu  ..

Vi går där i skogsdungen  .. vissen ormbunke  .. så vi två innan vi gick in i dungen .. 
Men undrar varför denna sten är blå-grön-målad  .. SÅ lite andra stenar ....

TISDAG .. var till ICA  .. köpte fyra ljung till balkongen  .. en svamp på vägen hem ..    
VILADE lite .. nästan hemma  .. fin rosa moped var där ..
SÅ var det gräsklippardag också  i går ....

PÅ vägen hem så träffade jag SIXTEN .. pratade en stund med matte .. 
innan jag gick hem .. den sista biten ..

HADE tänkt att köpa den .. SOPPMASKINEN .. men tyckte den var i dyraste lagen .. men extrapris nu .. och så seniorrabatten  .. så då slog jag till och köpte den .. SÅ i går kväll blev det en god soppa  .. morötter potatis och lök .. curry  .. lite mycket curry i min smak .. så minska lite nästa gång .. men vännen åt med god aptit .. det gjorde jag också ..  DET var ett bra köp i mitt tycke .. man kan göra slät soppa eller soppa med bitar och och 
 Drinkar  .. av olika slag  .. med fil eller yoghurt
SÅ den kommer jag att använda en hel del

DENNA var  i björken på förmiddagen  ..

MEN vad detta par gjorde där vid takkanten .. kan man undra  .. 
också denna onsdagsförmiddag  ..

TILL sist den molniga himlen i dag  .. 13 grader var det vid 12-tiden

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar