söndag 30 augusti 2015

EN POLKAGRIS

BLEV det i dag ...........


OCH några andra blev det före  den  ..
OCH nu kan jag fixa flera till mina KATTHEMSKATTER .. för jag gick igenom garnerna och hittade både rött och brunt .. så pepparkaksgrisar och andra kan det bli .. ska bli några till innan JULSÄNDNINGEN .. jag har ju lite tid på mig  .. Men en 70-årsdag  kommer före eller   ska jag säga två  ..  JAG fyller i oktober och min väninna fyller i september .. och  SÅ TVÅ andra bekanta som fyller år  i september .. så det blir lite bakning  nästa månad  .. förresten den är snart här  .. redan på tisdag  .. oj vad tiden går fort ibland  ... den 14 är den första som fyller år då ..

BESÖK på  gräsmattan under balkongen .. en kort stund var den där  ..

DÅ klockan 10,10 när jag kollade in vädret  för andra gången denna dag ..
SEDAN dess har molnen ändrat sig en hel del  ..  det rör sig på himlen kan man lugnt säga  ..
Klockan 12,20  .. tar inte så mycket moln-kort numera 
MEN så roligt att stå och kolla in  .. kan ju finnas nån trevlig figur där ...

En gubbe   på taket en dag i maj var det   ....

Eller som denna  .. som har lagt sig till ro  ...  21 juli 2012 ...

HEJ SVEJS för i dag ...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar