måndag 24 augusti 2015

R Ö R A N

ÄR över nu ..........

I dag fick jag hjälp med skivan ..
En kille som jobbade med en slänt i slutet av gatan .. han hjälpte mig  ........... T O P P E N   ..............  ...............         ....................................
Jag ringde FIXARMALTE  .. BLEV SUR  .. när det inte blev hjälp därifrån  ..
JO ... OM 14 dagar .. JAG hade ju redan väntat en vecka ..  

DET VAR SJUKA  ... det var  tjänstledigt  .. och TJEJEN kunde inte ta det jobbet  ..
DÅ i ILSKAN  GICK JAG UT  .. för att AVREAGERA MIG ..  tog en promenad runt området .. och hamnade  .. där då .. och kollade in deras jobb ... DÅ kom jag till SLÄNTEN som GRABBARNA jobbar med och har  hållit på där ett bra tag ..  
KILLEN FRÅGADE  .. vad tycker du .. JO .. DET BLIR BRA  ...   SA JAG .... 
SÅ pratade vi lite ..
...  jag sa som det var att jag var ute och AVREAGERADE min ILSKA ..
 JASÅ vad då  sa han ..  DÅ berättade jag  .. DU SA HAN .. jag fixar det  ..


DÄR står han med en SOCKERKAKA som jag bakade som tack för HJÄLPEN .. det var han och KILLARNA VÄRDA ....  och där syns lite av slänten  ..  DET SKA BLI BLOMLÅDOR där i vår  .. sa han .. det blir ju riktigt bra  ... TOPPEN TOPPEN blir det där .. 
HAN SÅGADE FORT O BRA  ..  jag höll i   .. det gick väldigt smidigt ...

OCH DET BLEV BRA  HEMMA OCKSÅ ..


EN liten KAJA mötte jag när jag gick .. eller den var utanför och hade hittat nåt den ville äta .. en bullbit låg på marken   ..  TROR det är en ostskivebit han fick tag på .. brödbiten låg kvar på marken  .. SÅ gick jag då runt OMRÅDET ..
mina vänner vid BÄNKEN var inte där i dag  ..
Men en av dom ringde senare mot kvällen .. JAG hade stoppat ett brev med bilder i hennes postlåda .. HON var inte hemma i Lördags .. i dag var det  Måndagsträffen  .. som en del äldre går på  .. lite olika  ...   olika dagar i veckan  ..
VI bestämde att jag skulle bjuda på fika i morgon vid BÄNKEN om vädret var bra  .. 
SKA BLI TREVLIGT ...........

HEJ svejs för i dag .. nu är det kväll  .. 20 30 ..
INTE sugen på TV-tittande just nu ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar