fredag 7 augusti 2015

Jag hinner inte som jag vill

HEJSAN ............

Eller mest att jag inte orkar som jag vill .. när det blir lite extra  ..

DENNA vecka har varit jobbig  ...

FÖRST i måndags då jag var till Elgiganten och fixade med kameran ..
SÅ den lilla släktträffen hos Anita  på tisdagen  .. DET har jag redan bloggat om  ..  cykel till vännen som kom hem   och trevligt snack med alla mina bekanta  .. så trevligt det var  .. men trött blir jag av min FIBRO....
SÅ onsdagen .. den blev tuff .. väldigt tuff  .. ringde min dotter .. hon skulle hjälpa mig med min stol .. den skulle till JYSK ..  den var ju fel på .. den knarrade  och så sjönk den neråt av sig själv..
JA JA  .. jag cyklade ner till KARIN .. nyss fått fika i koppen .. då ringen mobilen  .. jag hade fattat Anita fel .. trodde hon skulle till stan dagen efter .. alltså .. KASTAR i mig kaffet  .. hon står utanför där .. hos Karin .. så kör vi hem till mig ..

DÄR bär dom iväg med stolen  .. jag fick inte rum i bilen då ..
SÅ ringer ANITA .. jag får vänta .. Stolen fanns inte för dagen  .. ok det fick bli reserven då ..
En sån där .. stå och sitta stol  ..

Kollar ut efter en stund .. nu borde dom komma  .. för jag skulle med ner på stan .. och lämna cykeln   på lagning .. MEN vad då .. DET är en STOL med hem .... det var tydligen så att tjejen på lagret hade fattat fel .. men det fanns en stol .. VÄLDIGT BRA ... där får den stå tills i morgon .. för nu ner på stan igen  .. 
Var till KARIN först .. Cykeln stod utanför där ..
CYKLAR ner till väster .. lämnar cykeln .. sedan förbi Optikern och säger hur bra dom nya glasögonen är .. hon har ju haft semester ..
SÅ förbi GAMLA polisstationen som alltid har så fin rabatt utanför där..
DET är MÅNGA olika sorter ...
TAGETES  det finns många olika sorter ..
SÅ vandrar jag vidare ut på Storgatan  ...

GÅR förbi STADSBRON och SPARBANKSHUSET ..

DÄR är också alltid så fint ...

Sparbanks HUSET vid Stadsbron  .. och några blommor  ..

VÄL hemma var jag så trött ..
tre dagar med olika aktiviteter och så denna tuffa stadspromenad 1½ gång kan jag väl säga  ..
MEN i pausen efter en stunds sovande framför tv-n så  plockade jag upp delarna till stolen .. det tog en stund .. så skruvade jag lite i olika pausar ..
SÅ långt kom jag .. då blev det tvärnit i kroppen ..
Så det blev sängen där sov jag som en dö gris ...  vill jag lova ..

DAGEN EFTER  ............
DÄR är den äntligen monterad men denna gång satte jag dit armstöden ..
kan ju ta bort om jag ångrar mig ..

NU är jag också trött .. fortsätter i morgon  .. 
HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar