onsdag 12 augusti 2015

Pippi i dag

JA så kan det vara 
JAG är lite fågeltokig ..
och med NYA kameran och den bättre zoomen så kan jag fota bättre från balkongen ...........

Fotade gråpysen  .. och fick en snäcka med på köpet  .. den såg jag inte med blotta ögat ..

DET var två små pysar där .. men om det är gråsparv eller  pilfink  ..
det har jag lika svårt för varje gång .. kollar i fågelboken ..
men nästa gång samma sak .. jag säger gråpysar ..
då är alla dessa små pysar inberäknade

En som kollar in om det finns nåt ätbart där i gräset

SKATUNGEN .. den är där också och springer runt ... tufsig som dom är nu ..
innan den rätta fjäderdräkten har kommit -----

I går var det en kaja och en skata som bråkade om en påse på framsidan vid parkeringen ...
Skatan vann denna ronden ...

EN ringduva i en av björktopparna på innergården .. detta har jag inte kunnat fota förut .. bättre zoom på denna nya kamera ..
Den kuttrade på som bara den där den satt . . i toppen ....

En annan bild en annan dag .. men till vänster .. där var duvan ..
OCH detta skulle kunna vara dagens moln nu på denna eftermiddag ..
för solen och molnen visade sig denna sena dag ... Varit mulet nästan hela dagen ...

HEJ SVEJS  för i dag

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag ska hjälpa dig. Pilfinkar är helt bruna uppe på hela huvudet och gråsparv har ggrått huvud, honorna dock mer som fjäderdräkten. Men det är mest gråsparvar än pilfinkar de senaste åren.

    Ha det med allt du också
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blandar alltid ihop dessa småfåglar .. Nu håller jag på at möblera om här hemma .. Jobbigt men det blir bättre.. det kändes inte helt bra efter flytten för 2 år sedan .. MÅ SÅ GOTT

      Radera