onsdag 19 augusti 2015

HEJ HOPP I RÖRAN ..

MEN det mesta röran är över nu ..

JA det blev då en OM-MÖBLERING ..
TRODDE  när jag flyttade in för två år sedan att det inte skulle bli bra med
HÖRN-DATA-BORDET ..  men nu kände jag att  JAG ville ha upp det .. det fungerade riktigt bra  .. trots det sneda hörnet .. HUSET är byggt i svängar  .. så därför är rummen .. eller väggarna sneda  .. MEN det gick som sagt bra .. en liten glipa kommer det att bli .. mellan databordet och fd databordet .. som nu bara är en bänk med hurtsar ..

DÅ var det gamla databordet tömt .. och till sista fick jag ordning på allt .. så det kom på plats ..  dom små bruna plupparna .. dom var fel .. så först fick jag inte ihop det .. vad var felat .. kom på det till sist .. i en av hyllorna dom små .. skulle dom vara .. och där var dom skruvarna jag skulle ha till hörn-skivan .. men som sagt .. kom på felet till sist ...

Sladdar här o sladdar där .. flytta allt .. så jag kunde flytta hurtsarna ..

DET blev lite rörigt ett tag .. Bokhyllan där.. delar till DATAHÖRNBORDET ..
det skulle tömmas .. Och så stod fåtöljerna förut ..

Hårddisken på plats .. men skivan där är bara en tillfällig skiva .. BÄNKSKIVAN som ska SÅGAS .. där är det strul .. FIXARMALTE som hjälper folk GRATIS .. dom är SJUKA .. OCH det lilla bordet har äntligen kommit fram .. där bakom där det var förut .. EN meter ungefär mera plats vid fönstret blev det .... PÅ måndag  .. kanske  det blir sågning av bänkskivan  .. om jag har tur .. 

TESTADE att allt fungerade   extra hårddisken .. där alla bilder finns .. hittade  denna trevliga fågel på en gren   från en VÅTMARK mellan Oxelösund o Nyköping där jag var en gång med min förening ..
TRÄDEN  är fd FOLKHÖGSKOLAN här i stan 
Växterna .. sitter i en häck på väg hem från Ica häromdagen ...

I dag var jag på stan .. detta är vid FORSBRON ett gammalt ULLSPINNERI låg där .. 
SÅ FIKA hos Karin innan jag cyklade hemåt ..
TÄNKTE ta Å-vägen .. eller  vägen utmed ån ..
DÅ kom tåget när jag var nästan framme vid järnvägen  ...

TRASKADE iväg där ..  inte mycket att ta kort på  första biten .. bara ett trist bygge på g där ... SÅ DEN TRÖGA BRANTA BACKEN upp mot vägen som tar mig hemåt  .. över ån   borta vid HÅLLET området där ...
LITE växter fanns där  .. så framme vid ån
HEJ AND  ..  den satt på en fallen trädstam .. som har legat där i ån flera år  .. bra för änderna  .. men det var inte många där i dag ...

NÄR det handlar om datorer i dag .. SÅ tog jag fram denna dikt  .. DET var 2001 .. då var min dåvarande SAMBO  .. han som inte finns i livet .. VI var på DATAKURS .. för vi skulle börja med DATORER i butikerna .. Så vi for till KARLSTAD  där vi var då .. DET var första GÅNGEN min SAMBO hade tagit i en dator ..  JAG hade testat lite med enklare datakassor på OK där jag också jobbade då .. 
och gick SKRIVMASKINSKURS  i Katrineholm när jag var 16 år ..
DÅ köptes detta mitt nu  uppmonterade databord  .. Så det har några år på nacken  ..
 JA VAD tiden går när man börjar fundera på vissa saker ...
JAG gillar denna lilla härliga dam med sina små underfundiga texter

HEJ SVEJS för i dag  ............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar