onsdag 5 augusti 2015

NY kamera

I måndags blev det en tur  .......

 ............   till  ELGIGANTEN  .......... där jag fick hämta ut en NY kamera ..
Hämta ut är väl fel ORD  .. för jag fick betala den .. och får pengarna åter av försäkringsbolaget  ... så få se hur länge det dröjer  .....
FÖRST  .. måste jag sända in alla papper  .. kvitto mm  ..

SÅ ser den ut ....
SÅ på andra sidan .. hämtat från Canon:s sida.. för jag kan ju inte fota den själv ..
JO med MOBILEN  ... OCH min mobil tar inte bra bilder ...

DÄR ligger den på LADDNING  .. första gången  .. i måndagskväll  ..
MOBILKORT  ..

FÖR att ta sig till och från Giganten  tar 3½ timme  och brevet som skulle med  .. kom vid tvåtiden  .. så passa bussarna ..
Så snack hit o dit  .. innan jag bestämde hur det skulle bli .. jo jag fick den kameran som jag ville .. nästan min heter 710 .. den hette 700 .. DOM ser exakt lika dana ut .. Men nåt skiljer väl .. men vad .. inte vet jag .. STRUNT SAMMA .. jag har min kamera .. allt är frid o fröjd ...
FOTAT och TESTAT fram och åter .. ställt in lite här o lite där  .. TROR allt är ok nu ... men det kommer jag väl på senare .. i så fall .. INGET VIKTIGT  ..
ALLT fungerar som det ska  .........

 I GÅR TISDAG var jag bjuden till min DOTTER ANITA  ... Lena dotter  nr 1 hämtade mig  .. så då behövde jag inte ta bussen  ........
DET VAR SÅ TREVLIGT SÅ DÄR ..  som alltid ... en syster till mig och två av hennes döttrar var det .. + en lite hund  .. så ett barnbarn var med ..
SOLEN VAR PÅ SITT BÄSTA HUMOR DÅ  ........... TOPPEN var det  ..
KATRINEHOLMSBOR           ........

Kickan min systers lilla yrväder  9 månader gammal .. eller ung ..
Sista bilden ... mallig  lekte med en skalbagge .. tills den for ner mellan  brädorna på uteplatsen .. den var redan död.. hade fastnat tror ajg i ett spindelnät som var där  ...
Efter det så gläfste  hon på grannens självgående gräsklippare .. oj vad den var läskig  ..
MEN efter en stund kom det en annan  alldeles utanför   .. då var det Anita,s HUBBE gräsklippare som KOM  på sin runda 
DEN var den VÄÄÄÄLDIGT rolig att leka med  .. oj vad hon for runt med den     ..
Fick inte det på kort .. filmade ju då ... med nya kameran ..

Men fjärilar och andra kryp .. syns inte med i dom gula var det många små flygfän .. ..


Köpte Mickes gamla cykel till min vän  ..
 LENA körde hem den när jag åkte hem med henne .. så bra det blev ...

FIN är den .. gammal och baklyset ska fixas .. men det var det värt ..
Priset mellan Micke och mig  ..  MICKE mågen ..

I går blev det MÅÅÅÅÅÅÅÅNGA foton .. men också  MÅNGA som togs bort   .. 
MINA fötter det var nåt med olika färger som blev ..  lite kul ..
så balkongblommorna ..

Flera balkongblommor  .. närbilder  .. på två ..


SÅ dagens bilder .. nu är kameran omställd så formaten inte är så stort  .. får ändå beskära ibland   .. PhotoScape är bra .. där blir det oftast mallen  med fyra kort i .. den är bra  ..Hästen .. från ett korsord .. dagens väder  .. regnat i natt  dom två tajta cyklarna är min och vännens .. eller det ska bli hans .. SÅ DAGENS TIDNING SN  ..............
 Så nöjd med att kunna fota igen  ..

SKATAN den var utanför .. på andra sidan gatan när jag väntade på min dotter i går ..  för färd till  den lilla släktträffen   EN unge  .. och den har jag inte kunnat fota så där med min gamla kamera med bara 12 zoom .. denna är 30 zoom på  .. så bra så .. men den var under trädet  .. i skuggan  .. vill inte ljusa bilden .. för jag gillar den som den är ...

HEJ SVEJS  .. ha det så  bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar