lördag 5 december 2015

5 december

OJ vad det har blåst
Åter en ny bild när jag ska logga in efter att datorn vilat en stund
Bilaga om JULEN var med i SN i dag
SÅ nu vet jag hur man ska äta  .. när man äter av JULBORDET
 ÄTA rätt  .. undrar hur jag har ätit ..  länge sedan jag åt julbord UTE

NU har jag en EGEN flerårskalender .. hämtade den på POSTEN i går
SÅ ser den ut
 
 
VAR hos KARIN i går nästan hela dagen ..
Åkte med bussen kl, 10,15 .. ner på stan först
Skulle fixa och köpa nytt minneskort till min mobil ..
MEN TELENOR hade inget kort hemma ..
 GÅR i regnet storgatan fram  .. tänkte gå in på Telia
MEN NÄ .. där var det smockat med folk ..
SÅ förbi ett bageri .. köper gott till fikat och några rågbullar till maten ..
FÖR jag hade MIN KYCKLINGSOPPA med mig ..
FÖRST fika när jag kom fram till KARIN genomvåt.. 11,15
OCH GENOMBLÅST av stormen  ..
SÅ pratar vi .. oss igenom fikat .. HON har så ONT i sin rygg
HON skulle ha varit till Linköping på en begravning .. men kunde bara inte åka med ..
SÅ mannen fick åka med andra dit.. det var hans bror som hade slutat sitt liv..
SÅ hon ville och behövde sällskap .. om det skulle bli nåt extra besvär..
MEN det gick bra .. hela dagen .. vi tog en  fika  14,30 ..
SEDAN tog jag bussen kl, 15,oo .. hade en påse med AMARYLLIS som jag köpte när jag gick förbi på torget ,, den påsen den snurrade som bara den i blåsten .. och jag hade svårt att gå ..
TAR bussen förbi hemma och går av vid ICA MAXI .. ska kolla om dom har minneskort ..
NEJ .. slut där.. men när jag pratar med tjejen kommer en kille farande ..
DET hade just kommit en sändning .. så jag fick med mig kortet hem ..
SÅ i blåsten en bit .. skulle lämna några kort till ULLA som jag tog dagen innan på hennes fina Födelsedagsblommor .. AMARYLLISARNA var så fina ..
så hon frågade om jag kunde ta lite kort på dom ..
DEN här är ju bara så fin två stänglar + två till på gång..
SÅ dessa som var så långa så han satte dom i vaser
OCH tomten på taket vid ICA .. NU var den på plats igen
MEN undrar om den klarat nattens storm ..
UTANFÖR många fina Cyklamen och en kaja på kanten av soptunnan
Amaryllisarna och Ica-korten tog jag i torsdags ..
KÖPTE 4 fina amaryllis på torget .. KARIN fick en ..
sedan dekorerade jag dom när jag kom hem
4 st för 100 kr
det var bättre pris än på ICA ..
HEJ SVEJS för i dag
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar