torsdag 10 december 2015

Mulen tordag

December  men var är snön ??????
INTE HÄR ..
MULET grått och trist är det  +8 grader ..
i går blev det en stadstur..
Här i TELENORs butik var jag och fick ett nytt  SIM-kort.. för det skulle vara ett micro
Nya mobilen på laddning .. men det var dagen innan ..
DET var sedan jag kom på att SIM-kortet var fel ..
MEN det löste sig med ett besök i butiken
Vädret var så där  .. väntar på bussen ner mot staden
Gick  hela  .. nästan ..  Repslagargatan fram ..
för efter utfört arbete och ett köp på apoteket .. så skulle jag till Karin en stund
DÅ var det en mås på en lyktstolpe ..
DÅ senare så var solen framme och det var skönt att promenera
den tröga Stockholmsbacken hemåt
DÅ var fikat hos Karin över ..
OCH bygget fortskrider
Nästan hemma .. men inte tror jag det blir inflyttning där till jul
DET ser inte ut så ..
EN skata vid porten för min
NU hemma .. bara en trapp upp att gå ..
I går em blev det en hel del blippande på min NYA SAMSUNG
NÄSTAN så jag ångrar mig .. för jisses amalia vad mycket det är ..
Ikoner eller appar kanske det heter på mobilen ..
JA ja .. OJ oj så mycket det är att lära sig
ONT i kroppen i dag .. dels av allt sittande mycket framför datorn
FÖR SE .. manualen den får man hämta  hem via nätet ..
MEN så skrev jag ut dom viktigaste sidorna .. då blev det lite lättare att läsa
och knappa på telefonen  samtidigt ..
DET kanske blir bra till sist ..  när jag lärt mig det viktigaste ..
 
HEJ SVEJS detta gråa torsdag
Någon ritat denna figur i en snödriva .. men det är länge sedan
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar