måndag 7 januari 2019

2019-01-07

Vecka nummer 2 på gång nu
Ja tiden den går
Städtjejen var här i dag
UTANFÖR är det full fart på gubbarna
det byggs olika hjälpmedel för stambytet .. vi fick tunnelbana på innergården i dag
Ha ha  .. nu var jag lite rolig .. eller hur
Containrar  .. baracker  .. bilar  .. stolpar 
Ledningar  .. och senare kom det upp isolerade rör
 Oj vad han fick trixa fram och åter  ..
Dessa gamla toastolar  .. fick dom flytta till en annan container 
den som man bara ser lite av .. JA ja 
 första dagen i dag ..  som dom river kök och toaletter ..  Badrum
PÅ denna omgångens trappar  .. dom har ju hållit på ett bra tag
HELA ORTVÄGEN ska få nytt  .. 
51 trappuppgångar finns det .. dom är vid 25 nu tror jag det är
Så det blir nog bra innan sommaren är slut .. för så långe får jag ha detta 
Slammer tjong och bong när det kastas saker
BARA att STÅ ut .. flytta  .. nej .. till mig kommer dom i MARS nån gång eller däromkring
i 35  bor jag  ...  JA ja .. sånt är livet  .. får man väl säga
BARA hoppas att det flyter på bra när dom väl kommer till mig och våran trapp
Dålig bild  .. längst bort på huset
Undrar om duvorna redan fått vårkänslor
DET kom en vette i dag  till min samling .. 
den har suttit i en julgrupp sedan den 14 december .. den lilla gråa 
NU är den där på bokhyllan i sovrummet 
KAN ju inte gömma dom i en kartong i ett skåp 
Nej  då .. dom ska vara där 

I går flyttade jag över  lite bildmappar till
USB-minnen
Efter en del flyttade så är det 13,491 bilder kvar och jag flyttade  2219  bilder
och flyttade säkert lika många innan jag kollade hur många bilder jag har
MÅNGA är det

Det tar en liten stund med vara mapp

Hade besök i går 
OCH detta kort är väl för sött
så det satte jag på min lilla hylla  där jag har inkommande post
Med kortet följde det 3 kakor vit choklad
OCH så blev det fika och lite snack
TACK snälla CH Christina som hjälper mig att handla
och så umgås vi då och då
här eller där
OCH blombuketten jag köpte är fin
Årets första för mig
och gav bort en  till CH ..   så delade jag en till mina grannar
FÖR se  .. på ett äldreboende där jag skulle lämna en 
NÄ det gick inte alls det
Allergier kan det finnas
JA ja  .. men en kort besök blev det till mannen som inte fick  några blommor
bara kolla snabbt på dom
UNDRAR hur mycket han förstår .. har ju afasi efter en stroke 
93 år är han och har även andra problem
JA oj
JAG vill inte bli gammal
NU får det räcka för i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar