söndag 27 januari 2019

2019-01-27 Söndag

LUGN o RO
NEJ inte denna helg .. OK bara lite men ändå för mycket
Bankelibank på väggen där  .. nej men i taket 
golvet där uppe
TRODDE jag skulle få lugn och ro i helgen
MEN nä .. 
Undrar om dom ligger efter  .. eller varför ska dom jobba helgen
TRIST för oss som bor här att dom jobbar där uppe nu .. 
och sedan ska vi få  all stambyte senare .. det börjar 1 april
TRODDE vi -  jag skulle slippa oväsen nu .. Men så blir det inte
DENNA vattenläcka har dom kunnat laga för flera år sedan
ELLER sviterna efter en vattenläcka
Men nu eller då  oljudet blir ju detsamma
 Snöat i flera dagar och nu snöar det igen
Ja det har jag sparat

så här såg det ut i  tisdags då  
pumpade dom i lättcement på golvet och tagit bort sanden som var innan
Så har dom jobbat lite då och då och i torsdags kom  materialet till golvet
dom höll på en del i fredags 
Men trodde jag skulle slippa bankandet i helgen
MEN NEJ DÅ
KLAGA   ingen ide
I går flyttade jag över en del bildmappar på USB-portar
En del nya en del gamla inlägg  
många bilder är det  20443 i två USB-portar + det som är i datorn nu
10111 i datorn just nu .. så finns det fler USB-portar  + extra hårddisken
Uj vad bilder jag tagit under årens lopp
Vet att det finns dubbelt av en del .. man visar och det flyttas om lite 
Snöplogning i går och nu snöar det.. så det blir väl snart dags igen
Utanför balkongen
Ska bli mat
Hackat .. skurit 
Så snart klart  .. korv stroganoff på mitt vis
Senapen .. fick ta det jag hade .. gräddfil .. utan men grädden fanns
OCH gott blev det med lite pasta till

Lite  fel avstånd .. men skata i snön  .. vid containrarna 
som är utanför nu 

Ja så sant  .. och jag köpte två små muggar med fjärilar på 
när jag var till ICA  .. ha ha ..  bara för att jag ville ha  .. men behövde inte ha
Ni som inte sett dom får se dom igen .. kommer inte ihåg
men tror jag visat dom 

Mitt KUL-SPEL eller luffarschack 

Fick det ihop med min nu bortgångne sambo  när han fyllde 65  och jag  55 .. tror jag det var
NOSTALGI att ha  .. 

AVSLUTAR med min kycklingparad
Virkat som kattleksak med kattmynta i
för ha det hängande i riset .. jo om du inte har katt kan det ju gå
men med fyrfotingar i huset  .. tror jag det kan bli knepigt  .. även utan kattmynta i dom
HEJ SVEJS

Kurre i pappersstrimlingen
Vi strimlade ju mycket papper   till smådjuren .. råttorna som vi hade i 
butiken på den tiden ..  strimlaren lade vi  över två stolar och en stor plastsäck mellan
det rymde ju mer en  bara den lilla burken som är till 
Men när vi  vilade lite då lade vi den på bänken 
DÅ passade KURRE på att vila där
DEN använder jag nu här hemma till mina papper .. allt med namn på åker igenom den
Hjälpsamma herrn 
HEJ DÅ .. denna söndag med snö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar