torsdag 3 januari 2019

NYTT år 2019

och jag är här först på dag 3 
JA ja .. det där med fibromyalgi och vädret
Tror att den där vurpan var var lite dum mot mig trots att jag inte
TRODDE det
För jag har haft lite ont i ena skinkan
Vissa rörelser gör ont
MEN vardagen den klarar jag av utan bekymmer
BEKYMMER ja
det är dom vardagliga bara ..  att kroppen och jag är osams för det mesta
DET HETER FIBROMYALGI
men det har ni väl hört till leda nu
KRAM PÅ ER ALLA VÄNNER
NU TAR VI NYA TAG  .. så gott det går
I DAG satte dom fart på allvar med byggerier utanför
Det ska in vatten  och värme i barackerna  .. DOM som får sina  lägenheter omgjorda
kan gå dit och laga mat om dom vill  .. Duscha mm
Men till mig kommer dom först  i MARS om det är som dom sagt i förhandstippningen
BARA ATT VÄNTA  .. OCH SE
Liv och rörelser kommer det att bli
HOPPAS det inte blir för jobbigt
ALLTSÅ
NYTT
ÅR ÄR DET
2019
i dag 3 januari
och denna syn kommer att vara hela sommaren
Räknar jag rätt är det 13 portar
234 lägenheter
13 x 18  lägenheter i varje port
Så det tar sin lilla tid

I går Gjorde jag min köttfärsgulasch 
I dag tog jag hand om disken
MEN fyra portionen har jag i kylen
KAN väl frysa .. men vad då   god mat kan jag äta flera dagar på raken
OCH snart ska det bli ett mål 
 12,20 såg himlen ut så här .. inga moln i morse och 5,6 minus
svårt att fota fåglarna i trädet utanför köksfönstret
Det var ganska så många och det såg ut som dom åt av mossan på grenarna
TVÅ kort blev visarvänliga
Innan persiennen åkte upp tog jag detta
och en närbild på denna i köket
och nu 14,00 är himlen full av moln
NYÅRSAFTONS kvällen straxt för började dom skjuta nedanför balkongen
men skjutandet hade varat mer eller mindre sedan 2-4 tiden
detta är från innergården på andra sidan den vid några minuter före midnatt
Detta också    och denna lyste upp ganska så mycket
Detta  .. jag står innanför balkongdörren  ..
ÖPPNA  .. inte att tänka på  .. hörapparaterna  .. dom hade jag inte
för detta dånande ljud mellan husväggarna
SKULLE FÖRBJUDAS  .. även en sådan kväll
SÅ jobbigt öronbedövande
Denna raket lyste upp ganska så mycket
Även denna 
det var dessa som blev  så pass bra att dom går att visa
Men tack och lov slutade det redan kvart över
sedan kom det bara någon enstaka
men plötsligt i går kväll var det några som sköt  en bit bort
JAG SÄGER BARA
stackars mig och alla djuren
Detta låg kvar dagen efter .. men försvann senare
och lite småskräp fanns det
JA ja .. jag kommer att skriva på för  raketfritt med stora bokstäver
SÅ alla ni som tillverkar .. gör knall och sprak-fria raketer

DET mesta av julen är bortplockat
Men dörrkransen och den på balkongen och slingorna är kvar
Slingorna får lysa så länge batterierna håller
en har slocknat av dom tre jag har
Mina domherrar ska få vara kvar länge
dom går på vanlig el med timer
SEDAN får vi se hur det blir med snö och så vidare
JUST det  .. lilla lurventussen .. kaktusen är på g liksom den andra
Det kortet är borta .. JUST nu
HEJ SVEJS för i dag
GOTT NYTT ÅR
och
GOD FORTSÄTTNING 
2019


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar