torsdag 10 januari 2019

2019-01-10 Torsdag

Fikabesök i dag .. 😃
Skratt skratt  för att mobilen stavar tokigt och jag inte kollar
Ha ha
Fick Messing  .. jag tar bilen .. sa hon efter att vi bestämt att ses 
JAG kommer ner i trappen med p-kortet
Men det står så hon läser.. jag kommer ner .. och ber  istället för ger
Klart det blev skratt
Men så gör vi .. skratt åt många tokigheter
FÖR ser man inte upp vad man skriver i mobilen så kan det bli galet
Även på datorn .. den stavar lite som den vill ibland
STAVNINGSPROGRAMMET i alla ära
men ibland kan det bli väldigt galet om man inte kollar noga
Så snack och skratt blev det mellan fikaslurkarna 
Så när hon skulle hem
följde jag med ner och hämtade åter kortet
DÅ sa hon .. fy det osar bränt .. och i ett fönster var det öppet
DET kändes olustigt
Mobilkort  .. från balkongen  ..
OCH lite senare hör jag konstigt ljud på  innergården
JO Brandkåren var där
går till framsidan  .. där var en bil och även ambulansen
TORRKOKNING hade vi sagt  ..d et händer då och då
TROLIGEN var det nåt sånt .. för efter en kort stund for dom iväg
Men ändå jobbigt när det sker olyckor av olika slag 
Gick tydligen bra denna gång
Stora containern .. locket öppet  .. det dunkar till ibland  .. när nåt åker ner där 
 JAG har städat ut nästan hela julen .. Adventsljusstaken är kvar i fönstret i rummet
Och en slinga över hallspegeln
 i köket står 3 utblommade amaryllisar
men avvaktar lite  .. kan ju komma nån mer knopp 
en är på g .. men den ser seg ut
Den gläder mig .. även den andra taggiga  .. men den är lite segare innan 
dom slår ut knopparna
Många grenar att sitta på 
men alla satt på denna  .. dom som var där just då
vid 9 i morse  .. inte helt ljust då
En av tre duvor som var där borta på taket på huset
Våning 6 
Tycker dom är här tidigt i år
Solen var framme i morse 
sedan mulnade det på  .. detta är 11,30 .. men det tog inte så lång stund
förrns det var helmulet
Jag satt och flyttade över lite bildmappar till USB-minnen
 senare  så kom jag på  
CH har inte fått HJ = Hemmets Journal .. 2 nummer fanns här då
Så därför  frågade jag om hon ville fika här i dag
det var då det blev lite skratt när vi messade varandra
Och så gick några timmar av dagen
Roligt  med telefon .. fick en paus i bloggandet  .. MIN ena syster ringde
OCH nu är det 3 små valpar i  lilla hundens mage
SOM ska komma om en månad .. hon var på ultraljud i dag
ROLIGT  .. dvärgpudel   är det
OCH jag är lite seg   efter lite sittande vid datorn
Så nu får det räcka för i dag
Kickan som ska ha valpar
Så fin liten vovve
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar