söndag 13 januari 2019

2019-01-13 Julen är ute

HEJSAN alla bloggvänner 
I dag åkte det sista av julen ut här
INTE helt sant för det finns slingor och domherrar kvar på balkongen
Domherrarna får vara  .. men släcker dom när det blir ljusare kvällar
Slingorna tar jag nån dag när lusten kommer och det är behagligt att vara där ute
ÄN så finns det lite kvar i batterierna
Där är dom flesta julsakerna  
några finns i ett gammalt sybord i sovrummet
PÅSK-MÖSS är på g .. 
ska virkas runt 100 till eller så länge det gula garnet räcker
Där är en del av lagret  .. allt gult tror jag det är
Köpte årets första tulpaner till mig och några som jag gav bort förra lördagen
I dag måste jag kasta mina  ..  Men även vissna tulpaner är fina
Molnen på framsidan  i dag för en stund sedan
runt 10.30 
MEN så olika vädret är om jag tittar där eller på insidan innergården 
Tog ingen bild där i dag .. för det var bara grått grått
TVÅ dåliga bilder från köksfönstret
En talgoxe  .. eller dom var flera där 
tror dom äter av mossan laven på grenarna .. det ser ut så .. 

eller
 kan det gömma sig småkryp där .. svår-fotade är dom

I alla fall
När jag var där fotade jag mina vissna amaryllisar
Kan nog kasta .. men avvaktar lite
KAn komma nån knopp .. en som är på väg upp den har lessnat på livet 
och blivit brun  .. den kom långt efter  den första stängeln
SÅ MUNGBÖNOR som är på groddning
Lade dom i blöt i går kväll
NU ska dom sköljas då och då och bara ligga under en duk i mörkret tills det tittar upp groddar .. ett par tre dagar .. sedan kan jag börja äta av dom och så in i kylen
men det brukar jag aldrig hinna med  .. utan det blir nytt istället
RENSADE ur gamla ljusglas  .. kan inte spara  .. så tog bort plasten
och så ska dom till ÅTERVINNINGEN 
för det ska dricksglas  .. och detta är ju typ samma sak
MEN flaskor vita eller bruna ska till glasåtervinningen
SÅ dom kan jag kasta vid min sopstation
men  dricksglas och annat måste till ÅTERVINNINGEN
Kommer en mobil en gång i månaden ett par kvarter bort
Bättre plats blev det
Så har jag flyttat över en del mappar till USB  .. har några kvar
tar lite då och då
Skottis i kartong
Kurre på kartong
GAMLA KORT .. änglakissar är dom nu sedan 8 år i sommar
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar