tisdag 8 januari 2019

2019-01-08

TISDAG  .. snöade i natt 
SN och HJ kom som dom ska i morse
Och 
Så kom ÅRET RUNT ..  senare .. med vanliga posten
Slaskigt i morse  .. + 0,4 grader
Jobbarna var på g .. det var städning av barackerna
Kollade ut just då som hon bar tillbaks dammsugaren till sin bil
DEN stod då under min balkong
OCH jag var vaken extra tidigt i morse
Men .. när jag såg henne var klockan 09,00  för mörk att fota innan
och en till container hade det kommit till .. där borta
Så 4 gröna är det nu .. en bamsestor och tre lite mindre
och NÅT vakt på lyset .. för varje gång det går förbi folk så tänds det
Ok .. kan vara bra när det är mörkt ute
MEN just där är det en gatlampa
LURVAS
TAGGIS
BÅDA .. och dom blommar nu
MINA spel  .. nej spelar bara KENO och lotto nån gång
TRISS prenumererar jag på .. så det köper jag också här bara när det blir nåt extra över
JA så är det .. Jag har mitt KENO-SPEL det får räcka
Här .. spelar Bingo nån gång när det blir nån udda tia eller tjuga över
Men det kan jag inte nu med det nya systemet
FÖR det är två olika insättningar

För att  DET blir två olika konton på lotter  och spel på FOT-boll mm 
Kan väl sätta in pengar där
men då blir det inte samma sak .. som att spela på nån udda summa som blir kvar vid 
Keno-spelet
KAN om jag vill spela lite på mina tur-spel som det heter nu .. om jag vill
MEN  Vinner jag så sätts det in som förut på mitt konto
Så det blir samma sak .. 
JA ja  .. dom krånglar till det för oss som spelar vettigt
MEN .. gör det svårare kanske för dom som spelar för mycket
För eller nackdelar med allt
HEJ SV😉JS för i dag

1 kommentar:

  1. Hej Margareta !

    Har också prenumererat på trisslotter i tre år, vann nästan aldrig, högst 30 kr, köper heller aldrig någon, fick en sista dubbeltriss av Exmakens, den vann jag 80 kr på-

    Ha en fin vecka
    Kram 😻🐱🎄😊🎈

    SvaraRadera