söndag 20 januari 2019

2019-01-20 Söndag

Sol i dag  
Nu vid lunchtiden -3,5 och på solsidan + 2,2
VAD har hänt .. jo kyligt inne fortfarande  
 men tror det är LUFT i elementen som ska fixas  .. jag har försökt
MEN med igen-målade nipplar är det inte lätt
Det sprutar åt alla håll o kanter
JA ja  .. så det kan vara  .. testade i grovköket .. där rann det en fin stråle
men heller ingen färg i den
Fredags kväll i sovrummet
I rummet  .. 18,9 .. men det blev lite mörkt ..
Ska bli en böngulasch 
Bra att jag har min hackare  .. kör den på den finare delen
Klart .. GOTT  M U M S 
Fyra skålar i kylskåpet .. ätit 1½
Först en senare tog jag lite till 
Ingen värme i köket  .. Men där är jag inte  mer än jag behöver
I rummet är jag mest
Fått denna väst av CH .. den är lite trång åt henne
UNDRAR
OM den krymt i tvätten
Jag tycker den är toppen till mig
Men ta selfi  det är jag inte så bra på
CH kom hit med ett element i lördags som jag fick låna
OCH se i går kväll var det 22,3 grader 

På kvällen vinklade jag det in mot sovrummet en stund innan det var dags för sängen
Då var det 20,2 där när jag kröp ner under täcket
Stängde av elementet på natten .. det var 19,3 på morgonen både i sov och vardagsrummet
Då satte jag på elementet  .. så det blev 22 grader efter en stund
Så testat att Lufta elementen i dag igen  .. men det går inte bra
Färg i nipplarna  .. fy på dom som målade om dom en gång
Fortfarande är en del av elementen kalla i nederkanten 

SÅ det är väl där felet sitter 
FÅR prata med Nyköpings Hem i morgon 
 I går var det uppdatering  .. eller jag gjorde det i går kväll
FÖR han hade tjatat på mig några dagar
LIKA BRA ATT FÅ DET  GJORT
Så i morse  .. höll jag inte på att hitta mina bilder  .. 
när jag skulle lägga in dom som jag tog i går kväll
.. dels dessa blåa
DET tog en stund  ..

Ja det blev klart till sist
nästan 40 minuter
och skaplig  värme vid sängdags
Virkade en liten ny kattleksak i går kväll
Det ska vara en prydnad till björkriset  .. men tyckte det skulle passa till katterna
Jag virkade några förra året till riset
VAR några sidor i Hemmets journal då  så jag virkade lite olika  kycklingar då
Denna tyckte jag var lätt och så söt 

Förra årets påskpynt  .. 😏 Olika stora beroende på vilket garn jag tar
Ja ja  .. Söndag  tvättmaskinen är igång
UTE  .. halkigt så jag håller mig inne
Fibron  .. jo den är ok nu när det är varmare inne 
Men gå ut .. blåser lite för mycket och halka runt på isiga gångvägar
NÄ  .. vill inte ha några brutna armar eller ben
HA det så bra alla bloggvänner
Kartong-katter
Inviger 2009 
Saknar dom ibland 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar