måndag 31 december 2018

I morgon är det nytt år

Ja så är det .. 
VAR en dag före min tid i går
Men vad då .. alla dessa helgdagar
Lördag söndag  .. så röda dagar igen
SOM lördag söndag
JA ja .. inte lätt att hålla reda på alla dagar med så många helgdagar 
nästan på raken
MEN I MORGON är det nytt år
I DAG
är det NYÅRSAFTON
 så är det
SN spår vad då .. jo 2019 
Såg jag när jag vek upp den
En av mina amaryllisar .. den i rummet
Den i köket 
NU ska jag fixa till diskbänken 
 först plocka ur diskmaskinen så jag får in det smutsiga
JAG har varit slö hela helgen
Lite ont i en armbåge
men den är bättre nu 
SÅ virkningen och stickningen har varit på sparlåga ett tag
Så vurpan häromdagen  .. den känner jag inget av
TACK för att det gick bra 
MEN vill inte gå ut
SÅ sopor finns det .. INGEN fara 
ensam och äter inte så mycket .. så det blir bara lite
Men parkeringen som jag måste gå över ser inte så inbjudande ut att gå över
HA det så bra nu
I
MORGON
ÄR
DET
NYTT
ÅR
2019
SÅ det så
NU är jag på rätt dag
HA DET GO VÄNNER

DAGENS tråkiga väder och minus 2
I morgon  2019
HEJ SVEJS
på 2018

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar