onsdag 19 december 2018

2018-12-19 Onsdag

Ja tiden den går .. snön kom  i SÖNDAGS
På gruvvägen  14-tiden
tog en sväng dit när jag kom hem med bussen från stan
Var bort till CH  .. när jag ändå var påklädd och ute
VARIT och GRATTAT LASSE 
Det blev inga kort tagna där då
HAN fick en almanacka och några hembakade kakor
Väntar på bussen  på väg ner mot stan vid 12-tiden

PÅ väg hem från Gruvvägen  lite över 3 var klockan då

Hade fixat till ÅRETS julgran 

OCH min tomte - vätte fick en kompis  .. lilleman blev det
Virkade med annat garn och mindre virknål och  lite färre varv ..
Snön ligger kvar än .. men undrar  NOLLGRADIGT i dag
men i går kväll var det -7 grader
En kråka i trädet utanför balkongen  .. zoomat  in den
Utanför sovrummet

DET var allt för i dag
TRÖTT är jag ont i min fibro-kropp
HA DET SÅ BRA
BARA lite mer ont än vanligt  .. lite tvätt i går
och så det dåliga vädret
Så i dag tar jag DAGEN-SOM-DEN-KOMMER
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar