lördag 29 december 2018

2018-12-29 HEJSAN

NU är det bara 2 dagar kvar av detta året  ...................
OCH  vädret är bara så tråkigt det kan bli
runt 2 grader +  och blåser
I går var en deppardag  .. varför jo det bara blir så
KAN inte  göra nåt åt det .. det bara kommer
DENNA underbara man skulle ha fyllt 83 år
men så blev det inte  .. han blev 71 nästan 
jag är nu 73 Så han var 10 år äldre
och 25 år drygt fick vi tillsammans
OCH trots att det är 12 år sedan ..  är dessa dagar lika jobbiga
Här är en annans Åkes hund och våran Mirre 
1990  vid husvagnen
som var vårat sommarhem och hade besök en dag
 båda skulle vara i knät
ett av alla minnen

Här är IDA och FRIDA två  trevliga damer som spexade om vårat liv .. 
jag hade skrivit ner vad vi sysslade med  sedan gjorde dom stå upp med detta
och så många trevliga skratt det blev 

JAG hade sagt att jag sydde kläder
SÅ här hade hon nog 10 par byxor på sig och plockade av och spexade 
under tiden om detta
Jag kommer ju inte ihåg nu
men vårat gemensam  födelsedagsfirande
60 + 70 blev 130-årsfest
Så trevligt det var
VID Jogersö .. Havets Källa en restaurang där som vi hyrde
ÅT även mat där ibland när fantasin tröt  i husvagnen
JA ja det var då det  13 år sedan nu
TIDEN går men så många trevliga minnen jag har
MEN blir fortfarande ledsen ibland
ETT gammalt kort från butiken måste vara  runt  1985 kanske
JAG och kom ihåg  årtal  .. inte min grej
NY amaryllis slog ut i morse
Så en knopp på g som jag hade satt ut i grovköket 
pratade med CH .. kolla det kan komma en till  .. och se
Inte så bra kort .. men min kaktus är på g
Ja detta som kommer att hända snart
Var hos CH i går och Lynx fick en försenad  Julmus
 han hade roligt en stund
och jag gick hem en stund senare
½-vägs hemma blev det platt fall på gatan 
Benen bara for framåt 
men ingen blå rumpa utan allt var ok då efter och i dag också
TACK och LOV för det
 Men sov ändå dåligt i natt
Var nog gårdagens tankar som spökade och  fallet
Hade ju kunnat gå tokigt
NU ska jag införskaffa ett par ny skor  NÅN dag när lusten till stadsbesök infinner sig
OCH det kan dröja
Gillar inte det  .. 
CH och jag skulle ha åkt till MINNESLUNDEN
 men jag hade ingen lust
Vaknade 2 timmar senare av en duns i brevlådan
sedan gick jag till henne
och det var då det hände med vurpan SOM slutade bra
på hemvägen
Men  så här glad har jag inte varit 
HA det go vänner
Mår bra   men dansa nä det tänker jag inte göra
TJOLA hopp
TVÅ dagar före nyår
Hörde nyss raketer
BLÄ för detta otyg
HEJ SVEJS

1 kommentar:

  1. HEJ! 🌲

    Tur du inte bröt något när du föll pladask.
    Du får skaffa broddar.ett måste i vår ålder.
    Har både häl och Gnosjöbrodden.
    Den på hälen köpte jag på apoteket för 299 kr.
    för ett par år sedan.

    Tråkigt när de nära kära dör ifrån oss, så nu får vi leva på
    minnena.Och skratta samt gråta i vår ensamhet.🎀

    Kram och ett fint slut på det gamla
    och GOTT NYTT 2019 💐

    SvaraRadera