tisdag 25 december 2018

JULDAGEN 2018-12-25

Tisdag i dag och röddag 
JULDAGEN
 och jag ska gå och äta revbensspjäll 
HOS GRANNEN 
Så trevligt det ska bli
OCH det var länge sedan jag åt det
DENNA julstjärna fick jag av ett barnbarn förra julen
Varför visar jag den nu .. jo för den var fin så länge 
och dom röda bladen var kvar nästan ett ½ år
NU ser den ut 

så här
ALDRIG tidigare har jag haft en JULSTJÄRNA kvar ett helt år
26 juni var den så här fin
IBLAND  har man tur eller så var det ett extra fint exemplar 
STRUNT SAMMA 
jag gillar min JULSTJÄRNA  än i dag 
09,20 .. då var jag nyss uppstigen
Nu är klockan 11,26  och frukosten blev sen i dag
och 11-fikat blir överhoppat för att jag ska äta mat borta 13,30


13,20 i går julafton
klockan 15,20 blev himlen lite röd
en kort stund innan solen försvann
JA julafton
tv-program
bara en massa repriser
men  hittade musikprogram på 2 och senare på 4-an med  
Magnus Karlsson - Elisa Lindström - Sofia Källgren - och Tommy Nilsson
Det var riktigt bra i mitt tycke .. 
SÅ kvällen blev ju bra här i min ensamhet
JAG ville ha det så FÖR med Fibromyalgi och  ont i kroppen och svårt att sitta still
då är jag hemma istället för att åka bort 

VISST är det trevligt det också 
MEN  ofta blir det längre än jag vill och utan egen bil
lite svårt att komma  hem som jag vill och inte alltid det passar med bussen
Ja det var dagens lilla
tanke och fundering och eller vad ska man säga
Virkade en liten kattmus i går kväll
bara för att ha nåt att göra
korsorden  .. jo men inte när jag kollar på bra saker på tv
OCH mina ögon blir irriterade 
detta med att ha .. nästan ingen tårvätska är jobbigt
droppa många gånger om dagen 
INTE helt ok i alla falls 
tv-en gör väl sitt till eller datorn är nog en större bov
FÖRSÖKER  att inte vara för länge vid varje ställe men inte lätt
 JA 
GOD FORTSÄTTNING på JULEN DÅ
JULDAGEN I DAG

HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar