söndag 30 december 2018

I morgon är det 2019

GOTT NYTT ÅR 

JA ja .. hur ska det bli  .. för oj vad det smälldes i går kväll
JAG hatar dessa smällare .. för att inte tala om alla djuren
JA detta är mitt år .. FÖRSTA delen av det .. få se när dom är i min port
Kan bli I mars
OCH i MARS den 1 
DÅ ska vännen och jag åka till BREVENSBRUK
där håller HJALMAR till numera

Brevens bruk eller Breven är en småort med ett före detta järnbruk i södra delen av Askers socken i Örebro kommun, nära Kilsmo i sydöstra Närke. Där finns en bevarad bruksmiljö med herrgård från 1700-talet, brukskyrka och ett bruksmuseum.[4]

Järnhanteringen vid Brevens bruk är nu nedlagd sedan 1980-talets mitt men bruksmiljön består och är till stora delar orörd
Rostugn (till vänster) och masugnen i bruksmiljön
SÅ dit ska vi då 
Lite kul att se fram emot ..
ANNARS
Händer inte så mycket  
denna årstid är lite som att gå på sparlåga
I morse var det trögt  
vädret grått
NU klockan 12,20 så är det bättre
Kan bli lite sol om en stund  ..  molnigt nu
Med en del ljusa fläckar
JA lite grannsnack en stund .. så jag har
gjort ett litet uppehåll på en halvtimme
TREVLIGT med SNÄLLA GRANNAR
NU är klockan snart 13,00 
och solen är lite mer på g men  inte framme än
Innergården klockan 12,57
Så kom ett gäng fåglar
Framsidan  så om det vore bättre sandat så kunde jag gått ut 
Men nä inte i detta osäkra väglag
och inte efter vurpan i förrgår
HAR INTE ont men ändå
För nästa vurpa kanske inte går lika bra
HEJ SVEJS
OCH GOTT NYTT ÅR
Midnatt 2015
Midnatt 2017
HEJ DÅ FÖR DETTA ÅRET
NJA
kanske ses i morgon
ANNARS

2019
HEJ DÅ för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar