söndag 16 december 2018

2018-12-16 tredje advent

Tredje advent  .. nu tredje ljuset är tänt
I går blev det julbord borta
Trevligt som vanligt där
Stenbro salonger
Gott
Bara deras Jansons som jag inte gillade  ..   Smaken var ok men lite överbakat .. 
så den blev lite grötig
Där i mitten är den
Silltallriken .. som jag plockade på mig .. toppengoda sillar

Fint godisbord  tog två knäck och åt med försiktighet .. förra året rök en plomb
Matbordet från ena sidan .. goda bröd under handduken

Andra sidan .. mycket gott fanns det
Mysig brasa  medans vi väntade lite på vårt bord

JAG fick fin blomgrupp av vännen
Som nu i snövädret måste åter till Finspång
MEN kommer åter i veckan  .. om det inte strular till sig
FINT pepparkakshus  .. med ett värmeljus i .. trevligt .. kom i fel ordning
men vad gör det  .. hej o hå
Granar av grenar  .. två uppe på matbordet 
Men den bilden blev lite så där
MIN tomte - vätte har fått sällskap

Borsta snö fick han göra i dag .. innan hemfärden
UNDRAR om den slår ut  .. stängel 1 och nu två är vissna
SÄGER .. hej då med lite spårsnö nedanför balkongen
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar