lördag 22 december 2018

2018-12-22 LÖRDAG Flyttning

Trist väder i dag också   minus 1,9 grader
I dag har jag varit seg .. sov länge  fast jag lade mig tidigt i går
Vissa dagar är bara så trista
FIBROMYALGIN och jag är osams
 I går hände det stora saker utanför
DET SKA JU BLI STAMBYTE HÄR snart
och fram till nummer 23 på gatan är det klart
OCH nu har dom flyttat barackerna 
dom är nedanför min balkong
09.19  .. kollade ut  .. då ser jag denna lilla barack .. eller är det en släpvagn
Fullt med grejer nedanför balkongen
10,13 .. kollar ut igen .. då flyttar dom en barack ..
Först  så ska dom få den på bilen .. därifrån den var förut
10,19  .. nu är dom nedanför balkongen
10,25  .. den ska  flyttas och ställas på plats.. den hänger där i luften nu

10,28  nästan på plats
10,31
10,37  .. en av killarna kollar läget
10,46 .. nu ska nästa barack flyttas
Snart är den på plats

11,17 .. nu ska kedjorna lossas

11,29  .. på väg ut och ska gå till ICA
11,36 .. ett träd låg där.. nästan ute på trottoaren .. på min ICA-väg 
tog den vägen då .. för jag skulle till zoobutiken med mina gamla tidningar
12,55  .. nu hemma och då är det två stolpar där 
JAG frågar vad det är  .. det är för el och vatten till barackerna
och så frågar jag när dom kommer till 35-an .. min port
Troligen i början av MARS sa han
13,53 nu kollar jag från balkongen
NU bara att vänta och se vad som händer efter jul 
den 7 januari ska dom börja jobba igen  .. så detta var bara flytt
av barackerna så det skulle vara klart tills då
Hemma med alla varorna  .. plockat undan en del och tagit en fika
SEN sov jag bort den eftermiddagen
OCH  dåsade framför tv-apparaten hela kvällen
NU är det lördag och julen står för dörren
Ska försöka griljera skinkan i dag 
eller tar det i morgon och gör min Janssons också då
FÖR utan skinka och Jansson ingen jul
även om jag sitter här ensam 
och så blir det i år
TRIST
nja .. lite kanske men när man inte mår bra för att fibron och jag är osams
då är det skönast hemma 
GOD JUL
 HEJ SVEJS

1 kommentar:

  1. Ojojoj så många baracker, fy fasiken de håller på här i mitt område och bygger om hela lägenheterna så fort någon flyttar ut.
    Då har du till Mars på dig att tänka ut var du ska bo under tiden.

    Slapp stambyte här.

    Hoppas du slipper Fibro i Jul-
    Kram Mi

    SvaraRadera