söndag 9 december 2018


Nu är det andra advent .. då det andra ljuset vi tänt

MEN varför detta trista väder 
I dag blåst och regn då och då .. SNÖ  .. vad är det  .. ??????
I dag så fixade jag det som legat och väntat  över en månad
ett örngott blev till .. det enklaste tänkbara
Så blev det några torklappar av samma lakan till mina glasögon
Kryssar lite då och då .. där är en av lapparna jag bara  slängde ihop snabbt 
Stått där sedan i tisdags
Då jag bakade dessa
Enkla kakor
toppengoda
Vila en½-timme  innan utbaket
rulla dom i  rörsocker .. jag hade farin .. innan dom vilar
så svep in i gladpack  .. då går det lätt att rulla dom i sockret
Hittade på FB och lade in i mobilen och skärmdumpade över
så allt finns inte med .. men jag ville bara ha så jag kunde röra ihop dom 
Hittar inte åter detta recept 
Men vad då .. har bakat och dom blev toppen
I dag ska det bli en mjuk kaka .. får grannarna på fika i morgon och kanske en dam till
OCH städningen kommer hit innan
Tv-en står på hela tiden .. den eller radion  .. tv-en då kan jag kolla lite när jag är där
Då var denna bild där just då Men  vad som var vad .. det återstår att se
Utanför var det massor av kajor .. detta är bara några av alla
fel fotoavstånd
Så tog jag fram ett par ny-stickade  tofflor
Alla andra var utnötta  .. sitter bra på foten
Håller på att  sticka ett par svart-vita .. men det är en annan modell .. men så lätta
dom stickade jag för ett antal år sedan .. dom gav jag bort
Så lättstickade  och ganska så fort går det
men jag får ta det lite lugnt .. för mina axlar skull
Virka går bättre  ..
HEJ SVEJS för i dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar