torsdag 27 december 2018

2018-12-27 Mellandagar nu

HEJSAN i dagens dimmiga väder och + 2 grader
Hittade några julkort som hamnat fel .. bland julsaker i ett äldre sybord
fotade detta då jag tyckte det var lite gulligt
Var till CH på fika på em i går .. annars bara slöat hela helgen
 Vännen har ringt alla dagar  .. trevligt
I dag är det vääääääääääldigt disigt
Den tätnade lite efter att denna bild togs vid 9-tiden
Köpte en lök  .. tidigt .. nu är den på g ..

För ett par veckor sedan fick jag dessa fina sockor av grannen Inga-Britt
som stickar och virkar massor 
SÅ sköna .. provade dom först nu i dag
En upp och en i minnet sa mamma förr när jag hade sockorna så där
NU bara för att visa.. har dom nervikta .. har dom på mig inne nu

SÅ DETTA LUSTIGA som hände i natt
Skrev in det på FACEBOOK när jag vaknade

MIN dröm natten den  27 december 2018
GOD morgon i dimman
NATTENS DRÖM ska ni för läsa om här .. den var så äkta i mitt tycke -- MIN DRÖM
Jag cyklade ner till .. vart vet jag inte .. men in på en innergård .. parkerade cykeln i en lång gång .. går in .. kommer in i en STOR STOR SAL .. det ska bli vernissage .. det hänger tavlor utmed alla väggar .. men bara på tre .. smala fönster längst uppe .. stora tavlor som är mellan en ½ meter till en meter i fyrkant .. det konstiga är att det står bord under alla tavlorna där det ligger många mindre tavlor i stora högar .. Så kommer ÖRJAN GRANSTRÖM in och stannar mitt på det tomma golvet .. och börjar tala .. HAN säger .. att vi alla besökare ska få ta var sin tavla som ligger på något av borden .. sedan kommer en stor kraftig dam in med en hink och en stor penseln .. klänningen är brokig i ljusa färger .. hon stanna i ena hörnet .. MÅLAR en trekant på det gråvita golvet .. i samma färger som klänningen i ett ända penseldrag .. OJ oj tänker jag och tittar på klockan .. OJ klockan är redan 7 .. 2 timmar har jag varit där .. nu måste jag cykla hem .. min man skulle ha maten klar nu .. Går ut .. tar cykeln .. men det sitter en kille gränsle över pakethållaren .. DU säger jag .. detta är min cykel ,, var vänlig gå av .. han går av .. jag tar cykeln och går ut från innergården .. då kommer han efter och sticker en kniv i bakhjulet .. jag bara fortsätter att gå .. nu får jag gå hem .. är hemma efter en timme .. min man blir arg .. jag är hungrig .. skitsur för att jag fått gå hem .. klär av mig och lägger mig i sängen .. NU vaknar jag .. DÅ är klockan 7 nu på morgonen .. Går upp på toa .. sedan in i sängen igen och somnar om tills klockan är 09,00 .. JA ja så kan det vara ibland 
ATT drömma så verkligt .. är för mig ovanligt ..
HA DET SÅ GOTT GO VÄNNER .. nu fixa frukosten snart

Örjan Heter Urban på riktigt och är lokalpolitiker i Nyköping 
och brukar  tala på stan och vid olika evenemang
MIN man  .. undrar vad det betyder
Och varför blev jag inte arg på killen eller varför ringde jag inte polisen .. utan bara går hem
I drömmen kan mycket hända tydligen
DÅLIGT BILD .. men det var många kråkor och kajor och skator 
mellan min och grannens port i går morse
DOM hade hittat nåt.. men fel ljus så där dags på dagen
AVSLUTAR med ett till kort som kom fram
Dom det var väl  ett tiotal är från 2014
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar