onsdag 5 december 2018

2018-12-05

 SOL i dag .. men det blåser som bara den
PUH puh .. bytt gardiner i sovrummet 

Sydde den till KÖKET   för mååååååååååååånga år sedan när jag bodde på 
KYRKOGATAN
Har även målat mönstret som är på
Här är den 75 cm för kort .. så inte använt den på 5 år 
TRIST har det varit . fixa nåt vitt på båda sidorna 
Blev inte bra .. för det finns ju en vädringslucka .. så då ser det ju snett ut
MEN tänkte testa i sovrummet .. SAGT och GJORT
Men hoppsan  .. denna stången var  så jag knappt fick på gardinen
MÅSTE ha varit en gammal som var smalare
men med lite envishet fick jag på gardinen
OCH fjärilarna fick sitta på stången som  vanligt .. med magnet 
Den kom upp i sovrummet i dag  .. med lite mera rynkor på än det var när den 
satt i köket på kyrkogatan 
BLEV nöjd
Dagens AMARYLLIS  uppifrån
Så fick dom komma fram .. på sin plats
tittskåpet står på akvariet i år
Julpost  .. kan komma .. 7 kort kom förra året
Den sydde jag också för måååååååååååånga år sedan
då flera som jag gav bort  .. 
Så var det övning i dag igen
Samma våning är dom i varje gång
Här är det nån som ska ner
Solen var ett tag sedan jag såg.. men i dag var den framme och är nu också på em
I går em fixade jag mina pajer .. denna gång tog jag Purjolök i
DET blev toppengott  .. ska äta en i dag igen
Är man klantig får man lägga en  klocka av amaryllisen i en liten skål
RÅKADE slå till den med stolen  .. när jag fixade en timer
Så kan man också pynta  .. får lysa en stund på kvällen
detta är en slinga som  man ska ha i en blomvas .. men det går ju lika bra med selleri 
Ha ha .. nu var jag lite vitsig

en annan slinga i köket  .. men det blev inte lika bra .. ska se om jag kan ändra på den
Björken sena kvällen

Två balkonger med blinkande lysen  .. den övre liksom går i vågor .. den är ok
Men den nedre med alla möjliga färger
Den blir jag nästan yr i huvudet av .. Tur jag bara ser den när jag är på balkongen
JAG ställde om mina slingor i går så dom tänds och släcks med en timmes mellanrum
DÅ lyser dom   inte bara 6 timmar .. utan nio  HAFT så i flera år .. 
Först bara två slingor  .. nu är det tre
SER  bra ut .. där är bara en som lyser
Det ser bättre ut på riktigt

Solen var framme en kort stund och jag var på balkongen just då 
när det flög ett plan förbi
I måndags var det fika hos grannen på 4-an 
och 3-an var där och jag på 2-an
och lilla pippin satt där i porslinsblomman

OCH dessa gav jag bort då

OCH då var det dimmigt ute  .. från våning 4 är detta taget 
Även om jag har städhjälp så städar jag toan då och då
Då gör jag så så jag inte ska missa  .. för det får gro lite innan jag skurar runt
Ja ja .. lite finns det att göra .. ändå mer om man vill och orkar
NU kommer hon på måndag igen
Det blir jul utan klappar 
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar