fredag 14 december 2018

2018-12-14 .. Fredag

HEJSAN alla vänner
I dag blir det lite kattbilder  .. nostalgi 
FÖR i dag skulle min KURRE KATT ha fyllt 23 år
HAN BLEV 16 år
och vilar med sin kompis Skottis vid min gamla sommarstuga
Börjar med detta kort 
Så detta  .. det bästa man har sätter man på bordet 
HA ha  .. nej då han satte sig där själv  .. spanar på något
SKOTTIS kompisen .. han blev 13 år 
här i hallen på Kyrkogatan .. blev rädd för nåt
Hej  vem är du .. sedan nosade dom på varandra
Skulle vara med när jag virkade kattmössen
En till som ville vara med  .. stoppning pågår

Kurre älskade att sitta bakom sin matburk  ..  eller på den ibland
Se sån stil han hade  .. putsning och vila framför tv-apparaten 
Matte lägger in bilder på kattsajten  .. klart jag ska vara med på riktigt också
Var nog varmt .. diskmaskinen igång under
Han hade varit liten
Avslutar med detta favoritkort
NEJ sista vilan  i skogen vid min gala sommarstuga
Nej .. avslutar med detta 
KURRE älskade att möta husse i trappen när han kom från jobbet  .. Jag sprang ofta upp snabbt före .. öppnade och ner så jag kunde ta kort 
VI jobbade ju i zoobutiken tillsammans   i samma hus och trapp  
behövde inte gå ut ..
TACK KURRE FÖR ALLA TREVLIGA ÅR och ALLA DINA HYSS

DU kom in rädd i en korg i en ICAKASSE  från gatan av en herre som påstod att han hittat dig
DET  trodde vi inte på men undersökte saken lite
DU blev kvar hos oss i 16 år .. du var c.a 3 månader när du kom
Så många  hyss du hade  .. öppnade alla skåpdörrar .. så vi 
skaffade barnlås på skåpen i köket  
MEN du är saknad  TACK för i dag
HEJ SVEJS alla vänner

KRAMISAR till er alla 

1 kommentar: