fredag 7 december 2018

2018-12-07 fredag

JA ha .. solen var framme en stund i går .. men sen så  försvann den
Vaknade tidigt i går
så klockan 07,07 satte jag på datorn 
Det hör inte till vanligheterna
MEN vad .. skulle jag sparka runt i sängen eller
Jag skrev ut 4 almanackor .. ändrade några bilder i varje
så 1½ timme tog det
SÅ i dag ska jag slå  på spiralerna  .. slog alla hålen i går
Klart .. nej måste klippa av dom lite  .. i burken är det alla små .. DET som blir efter hålslaget
VARFÖR spara .. bara en dum grej
I går fick jag se en blomma och en knopp i min julkaktus
jag fick den av fd granne på min 70-årsdag för drygt 3 år sedan
och den har levt en tynande tillvaro  .. men den växer
Min lilla tomte-vätte har sin plats där i bokhyllan bredvid den andra sängen
  alla dagar om året
Provade att sätta den i fönstret nu när det är bara en gardinkappa ..
MEN han ville inte vara där
så han är tillbaks på sin plats .. kanske drog det lite 
Närbild på en del av gardinen
Och den ena rosetten
Den andra
Närbild
Dagens kryss gick med rasande fart
DAGENS SN
och den kom in med sin stil  i går .. OCH sven Melander var med i den
Härlig kille med många filmer bakom sig
I går när jag skrev ut  alla sidorna till almanackorna 
blev det dags för en del färger att bytas .. då blir detta över .. sitter på dom nya
i dom små askarna
Först var den på framsidan  .. sedan bara jag kollade ut .. då var han på innergården
Tror dom flyttar ut.. för det skramlade i  släpet och en kille kom ut tomhänt
TRIST och flytta i juletider
Avslutar med en liten kisse på en liten burk .. som jag fick en gång för en del år sedan
HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Så kul gör du egna kalendrar . visste inte att m,an kunde göra sådana själv. förreten jag skulle aldrig ha tålamod. Före datorns intåg var jag pysslig. Fina gardiner.
    Ha en fin helg
    Kram.Mi 🎄🌞🍀🐱🍏

    SvaraRadera
  2. Kalendrar har jag gjort några år nu ..Ha det .. tråkigt väder h

    SvaraRadera