onsdag 12 december 2018

2018-12-12 Onsdag

HEJ alla  ..
Några tuffa dagar har det varit
Städningen i måndags  .. den går smärtfritt  .. hjälp med det
bara lite eget som jag gör då
Så fikabesök på em 
4 tanter blev vi 

DEN blev toppengod
Morotskaka med ananas och nötter
Så saffranssnittar
Alla var nöjda
Fick jag  .. + ett par fina strumpor 

PÅ kvällen snöade det
Så blev det tisdag

Vaknade och den snön som kom på natten .. hade regnat bort
Garnerade amaryllisen jag fått  ..

Den andra fick ny plats och där är den lilla fina hyacinten
MEN det blev inte så bra det kortet
Hemmets Journal kom på morgonen .. med morgontidningen
Detta mönster ska jag försöka  mig på  Dåligt fotat
ska vara ett dubbelt garn .. men tar ett typ lovikagarn 
Hatten klar .. det blir bra .. men det gråa räcker inte
RESTGARNER  är det.. men det lite mörkare gula  .. men en gul kropp
Jo  det kan väl bli bra det också
den for i golvet
Där ska den vara
Så minin åkte fram
Allt bara för att CH messade och frågade om jag skulle med på stan och sedan handla
SKULLE kolla notan  .. då gick det så där
Först en sväng på stan .. där jag fixade mitt och hon sitt
Sedan upp till GUMSBACKEN
där Granngården ligger   .. vi kollade in den och köpte varsin almanacka
 med citat från bondepraktikan  .. nästan varje dag hela året  .. trevligt
Så in på denna stora loppis .. oj oj  .. där vill jag inte vara diskare
Sa CH   och jag höll med
FÖR så mycket porslin har jag nog aldrig sett  .. så stort det var där
NAMNET på butiken  ..d et uppfattade jag aldrig
Så tog hon motorvägen upp till PAUL JUNGS HAGE
  helt genom hela staden for vi på motorvägen
Vägbygget  hade hon glömt .. men det gick smidigt förbi
DOM håller på att bygga om ett bullerplank

DÄR blev det först in på RUSTA    bara koll där
sedan CITY GROSS 
vi handlade lite av varje båda två   .. jag brukar köpa kexchoklad ibland
OCH vilka trevliga texter det var på dom i detta paket 
2 av varje

Den var på taket  vid loppisen  vid GUMSBACKEN
Så kom jag hem  .. trött var jag  .. sov bort eftermiddagen  .. det som var kvar av den
efter att jag tog en fika och två mackor av den nyköpta vörtlimpan och  ost på
Så virkade jag lite på den där tomten  - vätten på kvällen och kollade in tv-en
SOMNADE tidigt på spikmattan efter 2 piller Men vaknade 
vid midnatt en stund
Så blev det onsdag  .. SN är trogen
Frukost efter 2 piller denna morgon
Först mulet  .. sedan kom solen fram lite så blev det mulet nu igen
klockan är nu 11,00  och vännen ringde nyss
STRUL men hans ankomst .. dålig är han och har varit  ett par veckor nu
SEGDRAGEN FÖRKYLNING
JA ja så kan det bli .. men hoppas det kan bli JULBORD på lördag som  är bokat
ÅTERSTÅR ATT SE
SÅ alla goa vänner håll alla era tummar
Så hej svejs för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar