måndag 3 februari 2020

2020-02-03 Måndag

HEJSAN alla vänner
Toppenfint väder nu i flera dagar 
-0,3 i morse och solen skiner från en nästan klarblå himmel
Vad har hänt 
I lördags var jag till Karin och Lasse
 sedan till vännen Lasse var inte pigg 
MEN det var hans vanliga fel .. ont i kroppen 
Men dom andra var det
Vännen hade lite ont i såren .. annars var han ok  med tanke på allt som hänt
Tog bussen ner till stan men traskade hemåt i solens sken som var då
Del av Kråkbacken som jag gick förbi innan jag kom ut på STENBROVÄGEN

Kråkberget
Från toppen av Kråkberget ser du hela Nyköping, Stadsfjärden och ända till grannstaden Oxelösund vid klart väder. Du befinner dig 36 meter över havet på en plats som 1849–1967 var Nyköpings vattenreservoar.
Namnet Kråkberget tror man är medeltida. Närområdet har under lång tid bestått av industrier och längs ån har det bland annat funnits bomullsspinneri och pappersbruk. En gång i tiden anställde Gustav Vasa vävare här i Nyköping och under 1900-talet tillverkades både möbler till Nordiska Kompaniet (NK) och bilar på Saab-Ana.
Bild hämtad från Nyköpingsguiden 
Så går jag min vanliga väg förbi Gruvvägen där Christina bor
Messade .. fick svar  .. men då var jag redan hemma ..
Tänkte prata en stund  ..  men ibland blir det inte så
HADE ju pratat med 3 andra vänner så jag var nöjd ned prat ändå
Så söndagen .. åter fint väder
Då blev det tur till NORRKÖPING med CH
OCH
Parkera måste man göra först
DEN butiken är ganska så ny  
Jag har inte varit där .. några bilder tog jag
HADE mest göra  med att kolla på allt 
Så mycket  det finns 

13,05 gick jag genom kassan .. CH var någon  minuter före mig i den andra kassan
OCH jag hittade garn för 10:- nystanet .. 
BRA nu hade jag till mina påsk-möss
OCH så hade jag fått ett nystan av CH när vi klev av på parkeringen
TVÅ muggar blev det .. lite galen i muggar 
Men billiga ska dom vara .. 20:-styck

Sedan for vi genom Norrköping och vägen ut mot Söderköping
VAD hade hon nu hittat på ..  Bara att vänta och se
Vi hade planerat att äta lunch vid 1-tiden
Och kl, var lite över nu
DÄR  hamnade vi 13,26 .. SÅ CH fick som hon ville
Maten före 2  skulle bli bra  och det blev det
MEN FY

DEN RULLTRAPPAN  var äcklig att åka i 
och jag var lite yr när vi kom upp .. satte mig en minut
sedan var det ok

Så beställde vi maten och fikat med en kaka till sedan 
NU väntar vi på en PAJ med lite sallad till 
DET ser ut som en snusdosa där på kanten .. den piper när pajen är varm
och klar att hämta

SÅ kom den .. broccoli och ädelost .. såååååååååå gott det var
Kollade ut över rulltrappan och området där vi satt TREVLIGT
hade kunnat gå en trapp upp till .. kollade  ..  nej .. då såg man bara 
 överdelen av väggarna
Så bara slut kvar till sist .. så trevligt och så gott allt var
Brickställningen vara bara två steg ungefär från där vi satt
SEDAN kollade vi runt lite innan det blev hemfärd
14,52 nu far vi mot hemmet
MEN det blev en avstickare in på LIDL hemma innan 
dagen var till ända 
SÅ NÖJD jag var men trött
MEN MAN MÅSTE JU FÅ HA LITE ROLIGT OCKSÅ
ÄVEN om kroppen tar stryk och jag mår dåligt dagen efter
JAG mår bra men inte kroppen
 16,25 .. varit hemma en kort stund .. plockat upp det jag handlat  och lite till i köket
TOAPAPPRET plockade jag in sent i går kväll
DET var det jag handlade på LIDL 3 förpackningar .. så nu har jag ett tag 
FÖR städtjejen kommer så då kunde inte det vara på hallgolvet
SÅ söt påse jag köpte också med kissen på 10:- 
ATT bära hem sakerna i
OCH garn kom det ju hem lite så jag var ju tvungen att virka lite i går kväll
 Först virkade jag den helgula .. och sa på FB att det fick räcka för i dag
den och en korkskruv .. sedan satt jag och kollade på tv .. så det
blev några till innan kvällen tog slut
Så såg det ut ..  då var kl, bara lite över sju ..
SÅ jag virkade lite och lyssnade på tv
Bingolotto och Farmen .. sedan tänkte jag se  
MORDEN I MIDSOMMER
men det blev DOKTOR POL på ett av GEOGRAPHICS program 
Så klockan blev lite över 22 innan jag hamnade  inne i sängen
NU en fika snart och sedan vänta på städtjejen
JAG har plockat undan mina saker och satt på en tvätt och diskmaskinen
SÅ HA DET så bra GO VÄNNER
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar