onsdag 26 februari 2020

2020-02-26 Onsdag

HEJ mitt vinterland
Detta vaknade jag till i morse  .. såg lika dant ut i går kväll 
nja lite till hade kommit i natt .. 0-gradigt är det
Lite onödigt .. men bara februari än så ok då
I går var jag till ICA .. postade årets PÅSK-MÖSS
Där sorterade jag lite högar

Efter att den stora var klar 

Sedan ut på köksbordet .. kollade så alla hade några gula så ner i postpåsarna
Detta fixade jag på måndagen så allt var klart när jag ville gå 
på tisdagen

Den röda ska jag lämna själv här en bit utanför stan .. nån dag när bästa vännen
Christina kan köra .. då brukar vi passa på att åka till Lidl och ibland ÖB
 för det är åt det hållet

Så är det en bamsemus på g .. nu är den 40 cm .. så nu ska jag göra ett avslut
och en svans .. den ska till BIE sedan
Lite stillestånd där nu för det med kattmössen kom  före
OCH så handlat i går .. oj det blev lite jobbigt
men jag kom hem

MEN hade tappat  dramaten när jag skulle in på Zoobutiken
UNDRAR om det var då det blev äggkrossning
OCH smetigt på nya disktrasorna .. Så i går blev det äggröra till lunch 
Men det mest trasiga ägget kastade jag .. dom andra var hela men fy så geggiga
Så då blev det äggröran .. ville inte lägga in dom i kylen
Äggröra är gott .. borde göra det oftare

FY attan .. denna branden vid förskolan .. så tråkigt 
MEN nu ser man hela fjärilsflickan när man får förbi på gatan där

Så tragiskt allt detta  är
I dag står det i tidningen .. en vecka efter branden ..
ATT dom inte kan säga vad det berodde på

Borta vid HSB-husen blommar det lite gult nu 
och i dag har det snöat .. eller i natt
Där är min nya invånare till Akvariet 
en Plecostomus  är det   tror jag skrev fel  i går
DEN ska äta algerna som kommer på rutorna mm 
LITE karantän först en stund

Så kom Året Runt  i går . så lite lektyr har jag 
Tog upp den när jag kom hem från Ica 
men pysslat med annat så läsa blir dåligt

Det var ett par Koltrastar utanför när jag kollade läget
Men som ibland fel avstånd 
Men ok bilden blev inte så tokig ändå
Ska se om jag får ordning på Skrivaren .. inget fel 
en färg som torkat lite .. hål på plasten .. man kan  ta en liten bomullstuss
blöta och torka ur vattnet .. och dutta på  öppningen till patronen 
men kan vara så att det varit öppet för länge .. så kasta då
OCH jag behöver få igång  skrivaren 
STAN då i morgon .. för i dag har jag ingen lust
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar