måndag 10 februari 2020

2020-02-10 Måndag

HEJSAN .. håll i hatten i dag
Blåser .. blåser massor
OJ oj denna storm .. vi är väl ändå rätt så förskonade här där jag bor
MEN det tar i ganska så bra ibland
PRATA om vår .. eller vad sägs .. vintergäck på en villatomt
i fredags .. när jag var på fika
GICK en liten extra sväng på hemvägen
BYGGER nytt dagis .. ser  nästan ställningen mellan träden
hemifrån köksfönstret
Lite nya kattmöss
KÖPTE ju lite nya nystan på DOLLARSTORE i Norrköping i söndags
Lördags kväll 
Flera nya möss har det blivit
SÖNDAG .. hyfsat väder en stund innan stormen slog till här
Virkade  flera färger .. lite trassligt  .. dåligt kort  
tog det med mobilen 
DÄR ligger det färgade nystan  .. inte det blåa .. lite under där
SÅ virkat och virkat hela veckan
47 kattmöss blev det .. en kyckling med korta ben  .. den syns lite på förra bilden
Så några korkskruvar  av det garnet + några andra också
ATT hänga i påskriset
SÅ nu har jag KATTMÖSS till PÅSK-SÄNDNINGEN 
glada trevliga påskfärger
MEN SKA VIRKA flera
Ska kontrollräkna 
men tror det finns runt 250 möss nu
Så tror det räcker
ETT katthem mindre i år
KATTHEMMET KOMPIS  i NYBRO
har ju lagt ner
EFTER att ägaren  gick bort och dom inte
hade nån annan som kunde eller ville ta över
TRIST men så kan det bli ibland

SÅ här skrev dom den 1 februari

Hallå på er alla som följt oss genom åren. Nu har katthemmet kompis gått i graven. Idag åkte alla våra katter till nya hem/jourhem.
En kattthistoria har tagit slut. Många katter har kommit och gått under de 17 år som resan varade och som Maritha Fernström startade.
Vi vill tacka alla volontärer som varit med under åren och gjort detta möjligt. Särskilt tack till Alexander Kinberg som tillsammans med Sonny fick in alla katter i burarna tidigt i morse innan resan till Stockholm. Tack till Svekatt som gjorde detta möjligt och till alla som hjälpt, stöttat och skänkt pengar mat och sand till katterna.
Vi hänvisar i första hand till Hemlösa katter Kalmar till er som vill adoptera en hemlös kisse.
Tack för allt och ha det så bra. 💕🐾😾😿😽

JAG har sänt kattmöss dit  JUL och PÅSK i  5 - 6 år tror jag det är
MEN har 6 andra kvar som ska få kattmöss  till PÅSK
LITE för tidigt men dessa virkade jag för ett par år sedan
Så stickade påska-lamm  och eget påskris
på  grillpinnar 
ALLA SÄTT ÄR BRA UTOM DET DÅLIGA
sägs det
OCH mina virkade kycklingar är där
DÄR är kycklingarna med långa ben 
I år gjort några med kortare ben och stoppat med kattmynta
Den bilden kom fram nu när jag letade kycklingarna
HADE nästan glömt .. Den vita är mönstret
så gjorde jag en mindre i gult garn då 
DET blir väl kväll nån gång
Tog detta kort för nåt år sedan och skrev i mitt fotoprogram och rundade kortet
HEJ SVEJS 
BLÅS INTE BORT  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar