torsdag 27 februari 2020

2020-02-27 Vinter

JA ha .. hoppsan
DET blev vinter i natt
DAGENS första bild när jag kollade ut 
Så snöplogen .. 
INTE sett den på hela vintern förut 
NU kommer den i slutet av februari
INTE helt ovanligt .. för vintern kan vara en månad till
OCH några barn hade roligt i snön 
PÅ väg till skolan kan jag tänka mig

Så till balkongen  .. min gamla husvagnspall  den var bra att spara
Använder den  när jag sitter på balkongen .. jag behöver en fotpall då

Där blev det fint med snön
SER ju trevligt ut med snön

Så häcken utanför och nedsnöade cyklar  och några fåglar var där just då

Lite spårsnö .. från balkongen 

Jag har ju virkat en bamsemus .. den ska min systers hund
Theo ha 
HON frågade för nån vecka sedan om jag kunde virka en 
50 cm skulle den vara
MEN 
den blev 40 cm .. jag tyckte det blev bra när den var så lång
OCH så fick det bli

TESTADE Att stoppa den med lite vadd och en köksrulle
Det blev ju bra .. men det är bara för att jag skulle se hur den blev
Min syster ska stoppa den med tygtrasor sedan

NU får den ligga där tills hon hämtar den nästa vecka .. kanske
DÅ hade ingen räknat med snön som kom
HON  bor i BIE utanför Katrineholm
Här var han på besök en gång

PÅ väg in .. jag mötte utanför då .. två år sedan
Fikar gör vi och Theo vill smaka .. eller  vad
en Taxen taxameter eller en bamsemus 
Den blev bra .. bättre än jag trodde den skulle bli 
HA en bra TORSDAG .. snö här
Lite av översvämningen nere vid hamnen 
NU är det snö där  För det har ju snöat i natt 
JA vilket är bäst 
Snö 

Sjöbodarna nere vid hamnen .. och en bil .. som står där .. 
INTE trevligt med så mycket vatten .. men det sjunker undan nu
MEN det har kommit snö i natt och minus .. ISBANA då .. 
MEN det finns dom som har det värre 
Dessa två bilder har jag lånat
HEJ DÅ för i dag
HEJ MITT VINTERLAND
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar