söndag 16 februari 2020

2020-02-16 Söndag

HEJSAN ..
Då blev det en sväng till Kolmården  i går igen
TREVLIGT
när en del inte har bil och långt till affären då ställen
en vän upp och handlar och åker några mil för att lämna det
OCH jag fick följa med om jag ville
OCH jag kom ut och CH fick sällskap
MEN fikat vid Stavsjö  det frös inne
Ha ha .. KÖ ut till dörren det hade vi inte lust att vänta på eller köa där
SÅ fikat tog vi här hemma sedan
OCH när vi var där i ONSDAGS så kanske vi skulle få se en kelsjuk 
GETABOCK som var lös där bland stugorna
MEN inte såg vi nån bock och inte i går heller
Vi lämnade av varorna och en virkad kattmus till kissen som är där
Pratade med hundarna som for runt på gräsmattan sedan for vi mot hemmet
MEN SE .. 
När vi for iväg därifrån  .. 
då ser vi den ..  getabocken  inne  på en liten veranda ser det ut som
CH stannar och jag zoomar in kameran och får ett riktigt hyfsat kort
trots avståndet
SÅ far vi iväg
JUST det .. den lämnade jag .. så Lusse den trebenta katten hade nåt att leka med
I går var han inte ute  .. HAN är ju en innekatt 
MEN sist var han ute vid dörren och visade sig
HAR ni missat han så .. här är han igen .. så gosig
Där svängde vi  .. men vi for  några flera kilometer innan vi var framme
FOR en bit utmed en liten sjö .. men inget bra kort blev det
DÄR blev det inte nåt fika på hemvägen som var tänkt
TROR nog alla traktens folk åt sin lunch där då
Och en massa som var på genomresa
JAG har varit där förr många gånger med vännen
Då har det inte varit så där mycket folk
MEN nu var det lördag 
Stavsjö .. trevligt mat och fikaställe .. när det är lagom mycket folk
NU var det KNÖKFULLT som man säger ibland

JAG är ju lite fågeltokig så tog kort på denna kråka när jag väntade innan vi for iväg
 DET blev en  trevlig liten utflykt  med lite handla på City Gross först
SÅ bra .. nu fick jag hem mina ljus
Så i går kväll tände jag det .. 
Skrev på FB att när  SÅ MYCKET BÄTTRE VAR SLUT så
skulle jag släcka det och krypa ner i sängen
Programmet slutade 23,20  .. HADE inte sett det förut 
DET var med LILL LINDFORS
Denna trevliga människa 
OCH jag släckte ljuset  sedan
OCH natten den var bra
SOV bra  ..  OCH  ..
oj vad det regnade i går kväll 
Mulet nu
4 + VILKEN KONSTIG VINTER
JAG gjorde ju en Gratäng häromdagen  .. nä fusk köpt och så
stoppade jag ner Isterband i bitar på 
In i ugnen i 30 minuter
Så i går   åt jag det igen .. så gott 
Har så det räcker i dag också
MEN kanske tar nåt annat och spara det tills i morgon 
FÅ se hur jag gör 
HEJ SVEJS go vänner
Eller förmiddag
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar