tisdag 7 april 2020

2020-04-07 Tisdag

HEJSAN .. 
NU har det hänt saker
Söndagen gick som vanligt ..  MEN jag tog en timmes promenad och 
kollade hur det var i blåsippsbacken
Först lite glest
Blåsippan ute i backarna står
MEN svårt att få bra bild .. men där är det många sippor
Tog några kort  med bara någon blomma på
Våren är här
Vitsippor finns det också där
Så tog jag skogsstigen
Så vattentornet på lite håll .. et villaområde .. en gata .. 
en  stor gräsäng emellan 
mig och tornet
DET gäller att kolla var man sätter fötterna .. många sten-bergklackar i denna skog
Så kom jag fram till LILLA SANK MORITZ som den kallas 
skidbacken i Brandkärr ..  nästan lika mycket åt andra hållet
OJ då tappade nån gång
Därifrån såg jag björn.målningen och ända bort till PAUL JUNGS HAGE
NU är jag nere i  NÄSTAN mitt område
DEN nedbrunna  förskolan där
Den andra målningen 
Gick genom den lilla skogsdungen där och kom ner till våran 
SNACKBÄNK som låg öde
Nästan hemma .. nu i mitt område med mitt hus bakom ryggen just där
MIN balkong
Det var söndagens promenad i fint väder
MÅNEN var fin på kvällen
NU började det hända saker EN tand mer eller mindre havererade
NEJ inte det  .. vill inte och det kostar ju pengar
MÅNDAG MORGON .. ringde och fick en tid på eftermiddagen
.. efter frukosten ..
NER i förrådet .. hämta upp cykeln 
FÅR cykla dit   när det blir dag .. gå tar en timme och vill inte åka bussen i dessa
tiden med coronan 
Så var det det där med stolen  
MIN snälla CHRISTINA .. med sin trasiga bil 
hade inte kunnat hjälpa mig som hon brukar
MEN nu ringde hon och sa att hon lånat dotterns bil
SÅ nu skulle vi åka och kolla på stol
FÖRST MIO .. där blev jag stort besviken 
SÅ JYSK i samma område men på olika sidor om parkeringen
Det var bara billiga stolar
OCH det var ju det som hade gått sönder

DEN pajade stolen
MEN ok .. jag hade tänkt på KONTORSVARUHUSET
men ska vi åka dit .. kände  att hon  skulle vara borta för länge från 
lilla KAJSA
NEJ ingen fara sa hon så vi åkte till andra änden av stan
DET blev en stol för runt 5000:-
DEN stolen hade jag förut när jag flyttade in här
men då  gick den sönder efter 20 år 
DEN fanns inte men många andra .. har inte rätt bild på den 
men en liknade jag köpt
DEN ska komma hem tisdag
Alltså .. var till tandläkaren på em måndag
Vitkindade gäss i ån vid 
Nyköpings hus
OCH den vita anden var där
 tänkte gå där och kika en stund .. hade en ½-timme på mig
Men var så kallt så jag gick in och sa att jag redan var där
OCH fick komma in lite tidigare
PÅ hemvägen tog åpromenaden och där i svängen mitt emot Nyköpings hus
Var det massor av VÅRLÖK
 TOG den vägen för jag skulle till apoteket
Så Storgatan  bort till ÖSTER och  ICA Kronhallen
Skulle ha med lite mat hem
Ägg och tomater och en limpa
Så jag klarar mig ett par dagar till
KOM hem .. åt  en smörgås .. sedan somnade jag
Vaknade av måsar som skrek  och en nästan full kopp kaffe
DEN hade jag somnat ifrån
OCH KALLT KAFFE  .. är det värsta jag vet
 men blommorna gillar det .. så i vattenkannan 
DÄR är en av måsarna .. tror dom var osams om vilket bo dom skulle ha
för det var ingen som matade
TISDAG 
Väntar på stolen .. få se när dom kommer 
KOLLAR ut .. jo dom har flyttat på sig .. några bilar står kvar
DET SKA SOPAS 
JO då dom har flyttat på sig .. fullt på den andra sidan där
SER det från fönstret men gick ut .. för det blev för snett med kameran
NU får det räcka .. för i dag
MIN AXEL har sagt ifrån ..d en gör det för det är fel ställning med denna  stolen som är tillfälligt
Den som är i toarummet annars med en kudde på
VAR bättre än den andra stolen
Så  testade jag
Men inte bra
SÅ NU VÄNTAR JAG PÅ MIN NYA STOL
Ska fika nu .. 11-fika
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar