tisdag 28 april 2020

2020-04-28 🎂 Tisdag

HEJSAN 
Lite däven i dag 
Det där med mental träning
Det var lite småjobbigt
NYTT för mig
Fått en gratiskurs på 4 gånger
del två kom i dag
Så få se vad som händer efter att jag läst den
bara grovkollade för en stund sedan
NU nyduschad .. känns skönt
I går
Städning och då tog jag min BADEN RUNT RUNDA
Först detta utanför  några portar från min 
TRASKADE iväg .. förskolans bygge  där växer det
Badet till vänster .. väder svinkallt och mulet då och då
Står på samma ställe .. vrider lite på mig .. dit bort ska jag
DÄR är "min bänk"  och ny och fin är den .. rödbrun färg
Badets hoppbassäng i förgrunden .. tomt där än 
Kommer fram till svängen och björkarna .. björkar är ett av mina träd
JO det tycker jag

Hjortbergs kyrkan  och en del blommande träd i andra kanten av den gräsplanen som är där
Nästan .. kan jag väl säga .. badet bakom ryggen

Där är det .. lite öde just nu
Ska jag eller ska jag inte sätta mig .. SÅ tråkigt med fimpar så där
Satte mig .. dinglar lite med benen  .. om jag ska vila ryggen så blir det så
OBS .. inte mina fimpar .. röker inte och har aldrig gjort
Satt en stund .. men inte skönt i vädret som var då 
FOTAR allt framför mig
Bygget där bort .. där jag gick förbi förut 
 planen .. badet .. då sken solen en stund 
men vindarna var kalla 
9 +grader bara

MERA trist .. bakom bänken .. DET GÅR BRA
att ta dit och dricka
VARFÖR går det inte lika bra att ta med hem 
Ska prata med kommunen om en papperskorg där
tror jag .. kanske kan hjälpa lite
Så min björk  men det kom med två .. blev så när jag satt kvar på bänken och fotade

Så lite nära foto .. grenar åt ett håll har denna björk och den ser lite kramgo ut
Så fin var den i juni 2019 
Så lite växter .. men vad

Dålig bild

Vitsippor .. gula och blåa blommor
Gula ? .. blåa nån viol .. styvmorsviol .. ?
I svängen efter baksidan av badet
Mossig gren som lutar sig .. gått en liten bit till utmed den lilla skogen där
BAKOM badet är den
Snart hemma .. ska runda garagen och gå över den lilla kullen där
PÅSKLILJOR
TULPANER
Nedanför kullen vid sidan om garagen
Det är grönt  .. men det trädet utanför min port 
SER så visset ut .. tog inget kort på det
DET gröna vid nästa port
HEMMA nu .. det tog 28 minuter i dag
Så gick jag i går i det kyliga väder 
OCH hemma städade tjejen i lugn och ro
DET brukar hon göra annars också
HON gör sitt och jag mitt
REGNAT i natt och regnigt i dag också
Ingen stadstur som var tänkt 
FÅ se på em om det blir bättre .. men kallt bara 3+ 
FY attan säger jag .. snart MAJ
OCH i dag fyller mitt ena barnbarn 26 år

GRATTIS MARTIN 
HEJ DÅ ALLA VÄNNER  FÖR I DAG
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar