onsdag 1 april 2020

2020-04-01 April

1 april  Kastanjeknoppar
DAGENS CITAT
Morgondagen är den dag då den late har mest att göra
Man jag ska ta det lugnt
STADSTUR i går .. både bra och dåligt
DET dåliga var att jag fick så in i nordens ont i ryggen  
sista biten innan jag var hemma
SÅ ONT HAR JAG INTE HAFT PÅ EVIGHETER
kan bero på att jag drog DRAMATEN .. det blir ju lite snett då
DAGEN började med att jag gick och hämtade en massa matlådor
Så hem .. LASTADE AV MINA .. 
sedan ner till vännen med dom som han skulle ha 
IN på ICA  först .. så bort till Vännen
10,54  .. bra med sopning .. men fy attan .. inte vattnat så det rök värre än nånsin
TYCKTE JAG
MEN skönt att bli av med sanden
DÅ kan jag cykla snart
På väg ner hörde jag fågelkvitter .. nej sång .. 
Men vem var det och var var du lilla pippi
EN gråsparv ..  Så trevligt att  få höra den sjunga så där
uppe på en stupränna på ett villatak
JAG är väldigt dålig på fågelläten 
Så traskade jag vidare
Framme och ser den fina bukettan han fick förra veckan .. så fin
Så plockar vi upp matlådorna ..  Jag ville bara ha en kopp fika  
innan jag skulle gå hem igen .. HAN skulle äta  .. måste hålla sina tider för
han har ju sin diabetes .. så han skulle ta fikat senare
12,38 är jag på väg en bit mot hemmet  och ser månen
12,50 .. det fina kastanjeträdet vid korsningen där jag svänger lite
KNOPPAR .. och fick bra bild trots  nästan solen i ansiktet
Så en eldlus .. men trodde det var en annan .. 
letade när jag kom hem och var vid datorn
Samma färger .. lika små .. fina båda två 
Strimlusen tog jag för ett  år sedan
Klockan 13,00  .. gått förbi där jag hämtade matlådorna
ska svänga in på min gata då .. men går rakt fram
ville se hur bygget  går
Det rullar på och stora kranar är  det .. ser hur det lyser där
ibland på kvällen från mitt köksfönster
JUST det .. det ska bli ny förskola 
Gått några steg till ..  träd där på andra sidan vägen .. samma sida som jag är på
OCH villorna där bakom som byggdes för  två år sedan är det väl nu
DÄR kan jag svänga ner .. men går vidare mot badet 
DÄR ska jag svänga
DÄR går jag  upp .. ser mitt hus och barackerna där jobbarna har kontor
DOM som håller på med renoveringen av mitt hus
13,00 är klockan nu 
Uppe från den lilla backen .. ser en del av huset
Tallen där på kullen och huset syns mera nu  .. bor där det gula är
Stannar till .. min rygg mår  S K I T nu
OCH jag gillar skuggorna .. snart nere på parkeringen
ÄNTLIGEN hemma .. bilarna skuggar i fönstret på dörren
INNE .. hör oväsen .. kollar .. det har varit och är Container-byte 
13,15 .. Blev klockan 
Några av matlådorna i frysen
Så några  soppor .. gillar soppa .. en fick vännen
Åt den varma lådan jag köpte .. delade till två mål 
Så gott med raggmunk .. det tyckte vännen också
Åt  efter en stunds vilande .. 
Vädret var strålande .. men ack så kallt det blåst nästan hela tiden
lite bättre på hemvägen 
SÅ ganska skönt .. men ryggen fy attan 
NU ska det bli frukost
En fördel med att vakna tidigt .. hinner blogga  innan frukosten
Men lite sent i dag .. men dagen blir lång när jag vaknar tidigt
08,35 är klockan nu .. sol och moln och blåst .. +4-5 garder
HEJ SVEJS
Tänk på att det är 
SKOJARDAGEN  i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar