torsdag 16 april 2020

2020-04-16 torsdag

HEJSAN .. slö i dag
varför .. jo på stan i går och till vännen med mat
Han ringde och frågade om jag kunde fixa pannkaka
kvällen innan
Ska se sa jag .. om jag har mjölk så det räcker
Har alltid .. för det mesta .. mjölk med lång hållbarhet hemma 
BRA att ha om  jag får kaffegäster som vill ha mjölk i kaffet
Så blir det pannkaka för det som bli över
Tog en tetra .. ville inte ta båda .. 5 dl
OK .. tog fram ett  recept från min  gamla mikrougn 
den är ju toppengod
DEN hade jag varmluft i 
Sagt och gjort .. onsdag morgon fixade jag denna
Så när ugnen var på ... gör en sockerkaka
Men fy.. glömde  dra ner värmen i tid innan sockerkakan skulle in
OK det får väl bli så då
Den blev toppenfin .. men kanten var lite frasig 
Inget fel i det .. tänkte jag
Så när det var dags att åka .. skar upp 4 bitar till vännen 
OJ nej så torr den var och kanten oj .. men den var god .. tog en liten smakbit
Så  lägger två matlådor i väskan + sockerkakan och dagens tidning
Så när jag går ner i trappen kommer posten .. kollar mitt fack
tidning och brev .. går upp .. ner  oj då  .. cykelnyckeln
Kollar brevet när jag var uppe .. från min syster .. ser vad det är 
Ska läsa när jag kommer hem
Går ner  .. nej inte nu igen .. cykelnyckel kvar inne
DET var dagens FÖRSTA nyckelstrul 
HADE varit hos vännen .. så ner på stan 
handlade lite åt han och fixade mina ärenden
KAPPAHL  en bonus i mobilen .. hur gör jag
FICK hjälp  så åter till vännen 
DÄR vi fikade innan jag for hemåt 
TAR svängen  utmed ån
Kommer fram till  bron över ån 
DÄR går en stig in i snåren utmed ån .. man kan gå en bra bit och komma fram till
en trevlig HÄNGBRO
Det var så grönt och fint där .. men blåsten var jobbig
NU upp för den korta men tröga backen innan jag ska över den större vägen 
där och nästa tröga backe
Så en bit på Gruvvägen .. så ska jag mässa CH och fråga om hon var pratsugen
NEJ .. mobilen ligger kvar på vännens rums-bord
vända ner  för den första tröga backen den är lika jobbig ner som upp
Då tar jag Stenbrovägen slipper backarna då
Kommer fram till vännen .. han ser ut som ett  ? 
vad nu då .. han hade inte sett att min mobil låg på bordet .. 
för han gick och lade sig när jag åkte
SMÅSKRATT innan jag far iväg
SKA låsa
MEN vad nu då .. NYCKELN 
Hade ju låst upp .. den måste ju finnas
Lagt  den i den stora väskan  .. där brukar jag inte lägga den
OK nu åter på väg mot hemmet
 RINGER CH när jag åkt en bit 
jo då jag var välkommen in
VI pratade .. 
skrattade och pratade om olika saker och så mina tokigheter med nyckeln  
SÅ äntligen parkera cykeln hemma 
Går in i hissen trycker på 2-an
Tar upp nyckeln och ska låsa upp 
Men vad nu  .. tror jag tagit vännens nyckel
Trevar och trevar .. kollar .. rätt nyckel
MEN vad
FATTAR inte då först att jag är i fel port
Tänker nästan ringa bovärden 
Då öppnas dörren
Men oj .. fel våning trodde jag 
men fel port
PRATA om att vara snurrig
ber tusen gånger om ursäkt .. förklarar att det varit extra lång cykeltur
och min sjukdom .. därför så strulade det sig
INGEN fara .. men vi var nog lika rädda båda två .. eller tre
för det var två yngre tjejer
Så i dag har det varit en del sova
diskat lite efter gårdagen 
och kokat ägg
DEN torra sockerkakan
blev en provbit  Savarin .. det är ju indränkt sockerkaka
enkel  savarin  .. så lite glass .. det var  gott
VARFÖR var den så torr .. jo jag hade glömt 1 dl vatten i smeten
och så 
lite fika efter en sovstund
Ja alla sätt är bra utom dom dåliga sägs det
Så dagens fågel i morse
Så kajorna som plockar grenar till sina bon 
men denna var för stor och tung
I går gick det bättre
Lite kvällsgodis .. nästan varje kväll 
DAGENS CITAT
MOLNEN har varit väldigt varierande i dag
NU är klockan 18,13 och detta tog jag vid 17-tiden
HEJ SVEJS för i dag
Moln i dag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar