måndag 20 april 2020

2020-04-20 Måndag

Hallå i denna coronatid .. 
Vad ska man säga .. gör så gott det går
Gör lite mat i dag .. Min paj utan skal .. dubbel sats
Mums .. i går åt jag fläskkorv ..  det var länge sedan
Kokt potatis och sallad till .. lite enkelt men gott
Mat måste kroppen ha .. även om man nästan inte gör nånting
NÄR jag väntade på korven och potatisen .. i samma gryta
DÅ var det nåt som liksom poffade  till .. lät väldigt lustigt
Så såg jag .. det skummade lite om ägg-kokaren ..
Ah ha .. ett trasigt ägg i dag 
Och det var det .. så det tog jag till maten när jag åt
Innan maten hade jag tagit min soprunda som blev 32 minuter i skogsdungarna 
bakom .. eller framför huset ..
Den ena ligger framför  ser en del från köket
Började vid sophuset 
Gick åt vänster där under ingången så jag kom på insidan av huset
Traskade iväg och svängde runt  HSB-huset .. det jag ser från balkongen
DÄR borta är ju våran SNACKBÄNK
Där är den .. lite öde

Och då tog jag detta kort .. men att det var en Svalört 
det fick jag veta av en person på FB
MEN det var krypet på jag ville fånga

Där är en skogsdunge  .. går där ibland
kommer fram vid Lekskolan som brann 
NU går jag över vägen och upp i den lilla andra skogen
Tar den genvägen till ICA ibland
Ser det andra HSB-HUSET .. som gränsar med det andra 
en gångväg mellan husen .. går där  ibland när jag ska till ICA
Eller om jag vill se om det är några vid SNACKBÄNKEN
DET finns en rastplats i den skogen 
med  plats för grillning .. Men efter att dom  högg ner en del av skogen
är det mera öppen och lite svårare att gå där
Allt ris och stockar ligger ju kvar
PÅ väg runt för att vända hemåt
DÅ ser jag ekorren 
 OCH se .. nästa kort blev ju ett toppenbra kort
Men nästa .. när den for ner för stammen
INTE så bra .. sedan var den putts väck
Värmecentralen ser man där .. den som ligger mitt emot OK-Q8
BARA en sten 

HSB-HUSET och grillplatsen

Vet inte riktigt vad det är som blommar .. hägg kanske
Tappat .. nån gång

NU gått en bit utmed vägen och uppe i nästa skogsdunge
Den som jag ser från köket
Rondellen .. ska du till Stockholm eller bara upp till Stenkulla 
eller till ICA  .. STORA COOP eller  Jula mm .. då svänger man där
Zoomade .. då ser man nästa hela namnen på skyltarna
Jag har bott i områden som man går upp där vid den vita busken
Men oj .. många år sedan
Flyttade dit när det var nybyggt 1972 tror jag det var 
skilde mig 1981 .. då flyttade jag därifrån
Bodde i  Ett av husen bredvid HSB-husen
.. så träffade jag ÅKE
Jag kände han innan då vi hade handlat i hans butik
redan när vi bodde på ÖSTANVÄGEN innan villan
Då hade vi undulater
JA ja tiderna förändras

Så framme vid mitt hus .. Tror det är porten före min som syns till vänster  där borta
Kommer in i porten  
Dessa lappar har legat på golvet  ett bra tag .. 
jag vände på dom och la dom i ordning en dag
Och så en madrass
Lapparna om Coronan  på olika språk 
Lapparna var uppsatta på  anslagstavlan i dag .. eller en list där dom sätts fast 
Madrassen låg utanför i dag
Så kom jag hem  och kollade läget från balkongen
OCH blåmesen hälsar på och kollar holken flera gånger om dagen
MEN den är ju för liten för dom

Så lite kvällsmoln 
HEJ SVEJS för i dag
HEJDÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar