tisdag 10 februari 2015

10-2-2015

Vilar lite nu också

Men i går blev det akut ökgon-klinik-promenad ..

Det opererade ögat har varit jobbigt .. prata om att tömma en näve grus där ..
och en massa klipulver .. det förra gick ju så bra ..

så det blev då en promenad i går ..... SKÖN promenad i och för sig ..
VÄDRET var toppen ....

Efter promenaden och en del väntan .. det blir ju så när man kommer akut ..
KOLLADE ut från väntrummet .. på tredje våningen .. eller är det andra ..
strunt samma en bit upp är det .. tog hissen från kulverten ..

FEL gick en lång gång i vinkel först ...

DET var två små sår .. där dom öppnar för att suga ut linsen .. där var det sår..
JA JA .. kan ju inte gå perfekt alla gånger .. förra ögat .. gick ju så bra ... ..
Men nu ska det strula lite .. MEN DET KUNDE VARA VÄRRE ...


Zoomade in lite där uppifrån väntrummet .. då ser man värmeverket ..
på andra sidan stan .. nästan utmed Oxelösundsvägen ...

Då ska jag droppa 5 x om dagen i 14 dagar ....

OCH .. 3 olika droppar och så salvan .. och det ska gå 5 helst 10 minuter mellan varje olika droppar .. så det tar sin lilla stund innan morgonbestyren är klara .. sedan 3 gånger till + salvan 2 gånger.. JAg får väl stå ut dessa 14 dagarna .. för att få ett bra öga .. även om det inte blir helt bra då jag har fel på glaskroppen .. det är en grå tuss vid sidan i ögat .. DET FÅR man leva med .. ibland kan det ge sig men för det mesta så är det där .. ÅLDERSBESVÄR .. kallade läkaren det för .. det kommer med åren .. JA JA så får det väl vara det då ..

EN av alla änderna i ån på ditvägen ...

Så lite grönt kvar runt ögonen .. men oj så jag såg ut när jag kom ut från dr ..  
Tvättade bort det mesta på toan där innan jag gick hem ..
HADE sån tur så jag hant med bussen .. byte på buss-stationen .. trodde jag skulle få vänta en kvart .. men se det går extrabussar vid den tiden ..

Så det var bara av och in på nästa .. rena turen ..

Så jag var hemma 17.00 att gå hade tagit 30 minuter ...

HANS klocka i bussen måste gå en timme fel ... för jag vet säkert att jag var hemma 17.00 .. och det började mörkna när jag var hemma ....

SOL och små moln i dag tisdag .. städtjejen kommer kl, 13,00 ..
HEJ SVEJS ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar