fredag 27 februari 2015

Oj boj ..

OJ oj vilket drag det blev

Eller vad ska jag säga .. Virkade en ny modell av kattleksak .. vännerna och en massa andra kompisar på Facebook blev som NÄSTAN galna när dom såg den nya modellen av kattleksaken ..

sålde 5 på stubben så att säga .. två ska jag posta i dag .. 3 hämtas senare i Norrtälje på Katthemmet där..

JA ja .. det trodde jag inte .. modellen var en söt liten randig stickad katt .. som någon frågade om någon kunde sticka .. testade .. men som sagt .. axlarna klarade inte det .. provade att virka ..

och oj boj .. det gick hem ..

KAN inte sticka för mina axlas skull .. men virka går bra ..

SÅ jag provvirkade några .. 21 gillatryck på kort stund ..
HÄR är dom första som jag virkade .. när jag visade den blåvita .. sa en tjej .. DEN ÄR MIN .. frågade om det var på riktigt eller på skoj .. PÅ riktigt fick jag till svar .. så den + två till är tingade till henne ..

SÅ virkade jag den Vita med rosa ränder i går.. och den röd o gråa i lovikagarn .. men dom har jag inte visat än på katthemmets sida ..

DESSA och så många jag hinner och orkar virka innan påsksändningen ska iväg .. ska jag göra .. Kattmössen är klara .. dom ska stoppas ..

JA så kan det gå .. MEN SÅ ROLIGT DET ÄR ..

I dag är det ½ storm ute och mulet .. 2 grader+ är det ..

OCH på parkeringen har dom börjat sopa bort sanden ..

Förkylningen är nästan över .. lite hosta då o då ..
ÖGAT .. ja det är det där med GLASKROPPEN som bråkar med mig ..


SKA på återbesök på måndag ..

I går fick jag fikabesök av min NAMNE .. trevlig timme med TJEJSNACK ..

JUST när jag skulle ta detta kort .. PLING PLONG på dörren ..

då kom mitt besök .. 15,26 var klockan då ..

TOG skogsvägen hem från ICA i onsdags .. tog en extra sväng i skogen .. det är en rastplats där .. men inga dagsisbarn där då .. men ofta ser jag att dom är där.. när jag tar skogsvägen ..

EN knöl på en björk ..

Studicirkel i dag .. tredje gången gillt .. för förkylningar har stoppat några gånger .. sist var det jag som var förkyld .. men nu är jag ok ..
HEJ SVEJS ............


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar