lördag 21 februari 2015

Nostalginoja

Fick jag i går ...

JAG får .. som jag säger .. lite bakslag i min sorg .. ibland ...

I går blev det en sådan dag .. DÅ skrev jag detta på FACEBOOK ..

Känner ungefär lika dant i dag .. TIDEN läker inte alla sår .. men den BLEKNAR lite ...

...........................................................................................................................

Sitter och kollar runt bland bilderna på mina ÄNGLAKATTER .. den första från tiden vid HUSVAGNEN .. favoritplatsen är intagen i gräset .. så här kunde KURRE ligga i timmar om inget störde .. och nästa bild lite småkurr med brorsan SKOTTIS ..
FÖR min del mycket nostalgi .. FY attan vad jag saknar detta .. får inte min ÅKE åter eller vagnen eller katterna .. KATTERNA var ett medvetet val när dom togs bort pga sjukdom ..för 3½ år sedan .. men ÅKE .. bara så där från en dag till nästa .. PULSÅDERBRÅCK .. det är svårare att ta ,, trots 8½ år nu så svider det i hjärtat ..
VISST jag har en ny vän som jag älskar över allt annat .. men ändå är saknade stor av det som var då där vid husvagnen .. det livet .. friheten .. naturen .. folket .. DET saknar jag så mycket ..


TIDEN LÄKER ALLA SÅR .. fel fel fel .. det läker inte .. men det bleknar .. men i bland så spricker såret upp ..
Sista bilden .. Åke med sin papegoja JOCKE och en medarbetare som också är borta sedan många år .. alldeles för tidigt hon också .. knappt 50 år .. LIVET är orättvist ibland 2000 var det Maggie fick sluta sitt liv.. JOCKE papegojan blev sjuk och dog året för butiken såldes 2003 .. MÅNGA BRA MINNEN finns det .. roliga stunder i butiken med för det mesta trevliga kunder .. men det fanns en o annan som man inte ville ha in .. men då fick man bita ihop och vara så trevlig det bara gick ..


SÅG man personen utanför.. kunde man säga till den andra som jobbade .. jag måste gå på toa eller nåt sånt .. .. då var man inte snäll .. .. men det var inte ofta det hände .. LITE småfräck kunde vi vara med varande .. men vi trivdes bra att jobba med varandra .. och sågs ofta vid husvagnen även på fritiden .. DET VAR TIDER DET .. Jag klagar inte nu .. men livet kunde vara annorlunda .. eller kunde det det ..
NEJ JAG VILL INTE ÄNDRA PÅ NÅGOT .. JAG trivs här där jag bor .. men hade önskat att jag kunnat bo kvar .. men med den hyran som blev där.. det gick bara inte då .. SÅ saknar jag bilen .. MEN kan hyra en då och då .. och gör det ibland ..
HA DET SÅ BAR .. TA VARA PÅ VARANDRA .. för man vet inte vad livet bjuder på .. KRAMA VARANDRA ... PRATA med VARANDRA ..



DET blev en bild till .. min första katt MIRRE som bara blev 10 år.. 16 år sedan han slutade sitt liv.. och Åke i förtältet .. och en annan ÅKE.s hund och Mirre
INGEN osämja där inte .. HEJ DÅ .. för nu ..

DET var detta som jag SKREV AV MIG I GÅR ..

HEJ SVEJS .. LIVET GÅR VIDARE ... TROTS ALLT ..

4 kommentarer:

  1. Javisst går livet vidare, men visst finns saknaden åxo.
    Jag saknar mina snoddisar. Min första katt snoddas blev 18 år, och dog av åldern. Sån klok kisse det var. Min andra snoddas blev 14 år och dog av sjukdom. Man saknar dem.
    Kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA du.. saknade av djur och människor .. den finns där hela tiden
      KRAMISAR ..

      Radera