tisdag 24 februari 2015

LITE blandat

Rörigt har det varit sista dagarna

MEST i huvudet ... förkylning med hosta .. ett öga som inte är som jag vill .. fel på ögonkroppen .. inte bara operationen .. den är ok nu ..

Operatinen gick bra .. men så kom det där såret .. så salva i 14 dagar 5 ggr om dagen .. minska antalet ggr sista dagarna .. så nu är ögat ok BORTSETT från den där ÖGONKROPPEN som jag tydligen måste leva med.. ser fläckar i ½-a v öga .. .. men om en vecka är det återbesök ..
få se vad dom säger .. SÅ måste jag nog skaffa nya glasögon ..
det är nog en del av irritationen som är också ..

SÅ denna trista förkylning .. blä .. hostan är jobbig nu .. men ändå ok ..

I DAG var jag till ICA .. handlade mat för runt 600:- börjat att storhandla på tisdagarna ..
då är det pensionärsrabatten .. i dag nästan 40:-

SÅ hämtade jag ett paket på posten .. det har legat sedan i fredags .. men inte orkat förut..

Maten

Klänningen .. Färgen är väl inte helt ok .. Byxorna var för små .. så dom ska bytas ..
capribyxor kallas dom .. inte helt långa ben .. väskan ett gratisprov.. den v bilden är ganska så bra i färgen .. den sist är ett mobilkort ..
för det var svårt att ta kort på sig själv och få med hela ..

Så har jag fått ett nytt "virkjobb" om jag nu ska göra det .. det knaske ska bli några ändå ..

Den senaste av alla .. kattleksak en söt katt ...

DET började med att en person på Kattsajten undrade om någon ville sticka .. visst är den söt .. MEN jag har problem med att sticka för mina axlars skull .. men ville testa .. det blev dom två melerda först .. en stickade jag .. så virkade jag en .. .. så blev det den lila stickade .. men AXLARNA protesterade .. DET ANDRA stora problemet var .. JAG KAN inte ENGELSKA .. så det var svårt att tyda mönstret .. RÄKNADE varv o maskor på bilden och så testade jag ..

SÅ kom då den lilla virkade till på fm .. den är väl ok .. men måste öva mera på nosen ..
och sy till så Öronen blir bra .. få till det därvecket mitt på som bildar öronen .. ..

MEN med mitt ena öga går det trögt med allt just nu

Dessa kom från EFI i dag .. prov .. har köpt underbyxor från detta företag .. i flera omgångar .. i mitt tycke .. toppen trosor.. men nu har jag så jag har sagt ifrån ett tag .. men ville prova strumpor.. när jag fick erbjudande .. för jag har svårt att hitta bra .. då jag inte kan ha några som sitter år.. DESSA är toppenbra .. bara provat några timmar än .. finns i många färger .. så jag ska prova och tvätta sen ska jag bestämma om jag ska prenumerera på några omgångar ..

Kommer inte ihåg priset just nu .. står inte på denna lappen .. och inte på den som jag har kvar .. det stog nog på den som jag sände iväg.. men det var ett bra pris .. tror det var 3 eller 4 ggr om året .. 4 par .. då ..

Ska gå in på deras hemsida www.efi.se och kolla ..

NU är jag och ögonen trötta ..
HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar