torsdag 19 februari 2015

Pizza-bullar

HEJSAN .. den rubriken låter väl konstig

MEN det är så det är Bullar av pizzadeg .. eller pizzakit-deg ..

DET började för ett par veckor sedan .. jag fick på mitt ICA-KORT

ett pizzakit .. Gratis.. Bra tänkte jag.. då bjuder jag vännen på pizza..

men så blev det inte .. Så var jag lite sur .. för att jag inte fixade till det ..

UTGÅNGSDATUMET var för ett par dagar sedan .. men smakar det och luktar det gott .. då kan man använda det ändå .. vissa saker i allafall

Här var det en sak som kanske inte var bra

SKULLE DET JÄSA ..

FÖR i går kom .................

och där på sista sidan fanns det ett Recept .. .............

PÅ just det snabba bullar ........... Pizzakit-bullar

Snabba bullar .. snabba var dom att göra .. det som var ett fel

jag hade ingen mandelmassa .. men maler mandel o nötter ..

så rör jag i hop smeten .. inget äpple ..

Det blev bullar även om degen gick sönder ..
det var nog kanske för att det var att datumet var ute .. så jäsningen blev väl så där

Men det blev bullar ändå ..

OCH dom smakade bra .. kokos på

lite grötigt av smet i några där degen gick sönder..

MEN ................................. JAG SKA ................

TESTA detta en annan gång när jag vill ha bullar .. då ska jag ta min vanliga bullsmet emellan .. för ätbara är dom .. och fort och enkelt ..

TOMATPUREN som är med den kan jag ha i nån sås eller soppa eller linsgryta ..

SÅ till min förkylning .. den frodas .. men till det bättre .

ÖGAT samma där .. bättre .. men det är det där med ÖGONGLOBEN .. det är inte trevligt att leva med en grå fläck .. men det får man tydligen göra ..

ÅLDERN ger sig till känna på olika sätt ..

NU är min kropp trött .. baka snabba bullar .. torts allt är kroppen inte frisk än .. men jag klarade av detta lilla bullbakande

JAG har en väldigt dålig bild på mitt balkongbesök i dag ,, det minner om att det kanske kommer en vår ..


En av talgoxarna undersökte min fågelstuga som är där..

HOPPAS dom återkommer och bygger bo där

HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Hej du. Detta var nåt nytt... men vilken bra idé. Så bra att du börjar bli bättre i både ögon och förkylning. Ha nu en fin avslutning på veckan.
    Hej svejs

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN.. Ja skönt att allt har en ände.. men än är det inte över..

      Radera