onsdag 11 mars 2015

Åter här ..........

SLARVAT .. N E J för mycket annat är det rätta

OCH största felet ät det IRRITERANDE ÖGAT .. fy attan så det strular detta öga ..

MEN det ska väl bli bra nån gång ..

NÄSTAN INGEN TÅRVÄTSKA i ögat .. gör att det rinner känns som grus och allmänt irriterat .. får vänta ett par veckor minnst .. innan jag kan få NYA glasögon .. det är också ett fel .. synen är sämre .. MEN tårvätskan gör massor.. PROVAT en annan vätska att droppa ..
få se hur det går med det ..

BARA ATT AVVAKTA OCH SE tills jag varit på återbesöket ..

VID en STARROPERATION måste man vänta minnst 6 veckor .. ibland mera ..
det är läkningstiden .. ja ja .. bara att vänta ..

SÅ i måndags MAGNETRÖNTGEN .. pirrigt det också ..

SÅ här ser maskinen ut ..
där låg jag still i drygt 40 minuter .. dels med en platta på magen .. dels med en kanyl i armen .. fick lite kontrastvätska .. SÅ jag som har svårt att ligga still .. med min onda kropp .. Lyssnade på trevlig dansbansdsmusik i hörlurar .. för lurarna var ett måste .. dåt det är väldigt höga ljud när det fotas dessa bilder..

SÅ ibland andas in .. andas ut .. håll andan .. men jag klarade det bra ..

NU bara vänta på svaret ..

EN trevlig promenad dit på dryga ½-timmen .. skönt väder var det då ..

MEN hungrig var jag .. fick inte äta på morgonen .. SÅ efteråt .. blev det mat i en korvkiosk ..


MUMS vad gott det var .. då var klockan drygt ½ 12 .. så då var jag sugen ..
på nästan vad som helst .. men det blev detta..

SÅ ner på stan .. gick fel.. så det blev KARIN först .. en fika där...

SEDAN stan och Clas Ohlsons ..
köpte påsar till alla mina kattmöss som nu är packade och ska iväg .. 100 st ..
och 75 förra veckan ..

4 olika ställen nu .. + två små med bara 3 möss i ..


NÅGRA av dom nya kattleksakerna var också med i påsarna ..
men kan inte visa dom andra nu .. då mina "katthem" ska ha ..
då vill jag inte visa det nu ..

Våren är på väg .. både här o där..

Och denna KRÅKA satt högt i ett träd och gapade för fullt ..

Tycker synd om allergikerna .. denna fick jag nästan i näsan ..
men bara att gå lite vid sidan om .. på väg mot lasarettet .. men bilderna i lite fel ordning ..

ÅN där jag måste gå över .. änderna tjattrade där för fullt ..

DÅ var det denna dagen varit på lasarettet .. fika hos Karin .. på stan ..

där träffade jag en bekant .. trevlig liten pratstund där inne på gallerian ..
innan vi gick åt varsitt håll ..

JAG tog bussen hemåt ..

DENNA barnhistoria tycke jag är så söt .. BARN är logiska i sitt tänkande ..
fotade den ur en tidning i väntrummet ..

Fotar ofta saker ur tidningar som jag gillar ..

JA ja så kan det bli .. ibland vill jag inte skriva .. DENNA gång har jag inte ORKAT ..
för det har varit en del annat som tagit min tid ..
NU är lugnet återställ hoppas jag


HEJ SVEJS .. i vårsolens glans ...

JUST det .. fick dessa i brevinkastet i går .. hur tusan dom nu fick in dom .. SKA prova dom .. få se om dom passar .. Fick sända åter dom andra .. lila .. dessa är fel färg .. men ska prova ..
så jag vet när jag ringer .. kanske att jag behåller dessa .. men vill ha dom andra också ..
kanske .. i så fall .. 199:- är väl ok
DÄR är dom andra byxorna och klänningen .. den passade bra ..

NU får det räcka för i dag ..

HEJ SVEJS IGEN ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar