torsdag 19 mars 2015

Vår och lite annat ....

Dagarna bara rinner iväg

Pysslar med både det ena o det andra .. Akvariet är rent o fint nu ..

Så handlat på ICA .. det är ju det där med Pensionärsrabatterna .. och JUST nu är det gåvor var o varannan dag ..  för ICA MAXI här i stan firar 5 år .. som MAXI-BUTIK ..

JAG har aldrig förr brytt mig så mycket om rabatter .. men nu har jag börjat blivit ... "lite" snål ... nja eller jo .. eller inte alls .. JO lite kanske .. men det beror mest på att ekonomin är lite sämre nu som PENSIONÄR .. eller och sämre blir den om nåt år .. då en av pensionerna försvinner..   så jag MÅSTE se om " MITT HUS" som man brukar säga ..

MEN ska väl GNÄLLA allt för mycket .. för jag kan ju spara lite varje månad .. men nu går det åt en del till NYA GLASÖGON ..
efter STARR-OPERATIONEN ... men får vänta lite med nya glas ...

I GÅR var det 6 veckor sedan det opererades .. det vänstra ögat .. och det har strulat med lite av varje .. FÖSRT blev det det där med GLASKROPPEN som det blev fel på .. så sår i hornhinnan efter operationen .. och så återbesöket och denna irritation i ögat .. då fick jag reda på att jag har NÄSTAN ingen TÅRVÄTSKA alls i ögonen .. därav en del bekymmer .. så synen som är sämre .. JA JA så kan det vara ibland .. men det ska väl ge sig .. KANSKE när jag får nya GLASÖGON och kanske andra droppar ..

I GÅR TOG jag en LAGOM lång PROMENAD på 45 minuter .. runt ett villaområde dit jag flyttade för många år sedan .. men inte bott där på dryga 30 år..

MIN X-man bodde där ända tills han gick bort förra hösten .. så villan är såld ..
till en barnfamilj .. såg trevligt ut med lite leksaker i trädgården ..

JAG började promenaden .. med att gå förbi det OMTALADE BADHUSBYGGET ..
"ser det delvis från mitt köksfönster.. på lite håll"

MED staketet runt om inte lätt med att ta bilder .. men det blir större än det var förut .. och vääääldigt mycke dyrare och försenat .. Hopptornet är kvar .. MEN vad det är på den sista bilden .. VET jag inte .. det låg på gräsmattan på andra sidan badet .. då hade jag gått runt hela området och alla villorna .. då var jag nästan hemma igen ..

SKÖNT var det att traska runt där i den soliga dagen .. som var i går ..

Kommer inte på vad det kan vara för träd .. men mysigt ser det ut ..
tog rakt upp mot himlen .. såg och hörde en fågel .. men den flög..

MEN SKATAN den fick jag på kort..

LIKSOM dessa som hade nåt för sig på ett tak ..

SÅ ska man ha lite tur också

FÖR bara en liten stund i tv-fåtöljen med fika efter promenaden ringde det på dörren .. POSTKILLEN .. han SA .. FICK inte in det i inkastet .. mina byxor hade kommit ..
HADE jag inte varit hemma .. så hade han tagit med det åter ..
så hade jag fått hämta på ICA om några dagar ..

så bra så blev det .. .. OCH dessa PASSADE perfekt..

MEN selfi med hjälp av spegeln blev inte så bra skärpa på


HEJ SVEJS för denna gången

2 kommentarer:

  1. Snygg färg...ha en skön vecka som kommer......

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK ha en skön vecka ni också ..

      Radera