fredag 27 mars 2015

Våffeldagen ..............

................. var i onsdags

I dag bjöd jag på våfflor .. det var min tur att bjuda på fikabrödet på

VÅR Studiecirkel .. om UPPLAND ..

Det blev ett par provvåfflor till Lunchen .. då var inte grädden vispad..

Gräddade en sockerkaka på fm .. som vi tog en bit av också..

SÅ blev det hemgång .. JAG vinkade av dom från balkongen ..

JAG fotade fåglarna på gräsmattan ..

.......... och en .......

Mås som flög över .. dom var flera .. men så svårt att få bra bilder .. Så mulet också ..
men dom är här i området nu .. söker väl boplatser på taket .. ..

I GÅR var det FÖNSTERTVÄTT .. bara en dag innan fick jag veta det .. 
MIN städfirma kom .. så plocka undan allt i fönstren ..

SÅ kom två trevliga killar och fixade allt .. på en timme ..

SÅ i går var det återplock av allt på em .. NYA gardiner i kök o sovrum ..

SOVRUMMET ..

KÖKET ....

gardinen .. den hade jag sytt ihop två kappor.. för fönstret är tre meter ..
HITTADE denna på postorder.. DÅ ... den ska jag ha .. .. MEN 2,50 .. det räcker inte ..
Köpte två längder  .. och  fixade  det .. sydde ihop dom .. lite pyssel att få mönstret rätt ..
men det blev bra till slut ..  och NU är den på plats ..
Fönstertvättkillen hjälpte mig att få den på plats .. så bra det blev .. TYCKER JAG ..........

DAGS att kasta dom fina tulpanerna jag fick i söndags ..

Detta var i onsdags ..........

Häromdagen såg jag denna katt som vässade klona .. eller bara sträckte på sig .. 
men på andra sidan lekplatsen var den ..

DET finns några katter i området .. ser nån då o då ..

MULET grådisigt .. i dag .. men i morse såg man knappt andra sidan av innergården ..

DIMMAN i morse den 27-3-2015 . regndroppar på räcket .. för det regnade en hel del i går eftermiddag .. på mina nytvättade fönster ..

Aj oj .. ont i en tå .. höll på att ramla i går .. klev snett .. kände inget då ..
men NU ..  aj oj så ont det är när jag kommer emot lilltån ..

NU får det räcka för i dag .. hej svejs alla vänner

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar