lördag 28 mars 2015

BÄTTRE SENT ........................

............. ÄN ALDRIG .. sägs det

I dag fick jag klart tofflorna som jag började med för väldigt länge sedan ..
nån gång i vintras ...
7-ans stickor o dubbelt garn .. men jag har tre garner här .. för jag hade bara ett nystan .. men stickat andra med rätta garnet .. men dom gav jag bort .. Så har dessa blivit liggandes .. för jag har lite svårt att sticka för mina axlars skull .. NU var det kanten kvar .. så nu fick jag till det ...

MEN VIRKA det går bra .. tur det för mina katters skull .. och kattmössen ..

I dag vid två-tiden kom ÄNTLIGEN solen fram ..

I dag kastade jag den fina buketten jag fick i söndags ..


KAN man bli annat än snurrig med dessa tider .. sommar eller vinter ..
S T Ä L L om KLOCKORNA ..



SÅ I KVÄLL ställer jag om alla mina klockor ..

INNAN jag lägger mig .. så jag VAKNAR i rätt tid ..

GÖR SOM NI VILL .. så gör jag ..

HEJ SVEJS ...

2 kommentarer:

  1. Det är ju bra att garnet kommer till nytta. Och den där klockan är härlig tycker jag, har sett i butiker.
    Ikväll har jag ställt om alla klockor så är det rätt tid när jag vaknar i morgon.

    Har du lika fint väder nu? Här har varit fint flera dagar med ett par mulna dagar emellan. Men det är lite mer vår i luften, lite varmare. Och blommor börjar titta upp lite här och var.

    Ha en fin söndag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I går em var det fint väder.. MEN I DAG .. det vräker ner regn och blåser som bara den ..
      MEN våren är på gång.. MÅSARNA har kommit.. dom far runt här och letar boplatser på taket .. 5 elelr 6 våningar är husen .. och ringduvan har jag sett utanför .. och forsytian har stora knoppar..
      HA DET SÅ BRA .. trevliga bilder ser jag hos dig .. KRAMISAR

      Radera