fredag 26 juni 2015

DET händer saker

Både bra och dåliga ..


Trist igen .. denna gången är det MIN PAPPA som lämnat det jordiska livet ..
91 år blev han + 1½ vecka .. Men han var både blind och döv sista tiden .. och satt i rullstol i många år .. inte vill jag vara elak .. men i detta läge var det skönt för han att få slippa .. vårat förhållanden hade inte varit så bra .. i princip inte  någon gång sedan min ungdom .. MEN det känns ändå i kroppen ..  PAPPA är pappa ändå ....  NU finns ingen av mina föräldrar kvar i livet .. även en av mina syskon är borta sedan ett par år ..
MAMMA gick bort i höstas .. det var en tuff period ..

VILA i frid alla kära som är borta .. + några andra vänner  ..
det har varit lite för många nu ett tag ..


DÅ TILL NÅGOT ROLIGARE ..

VAR på stan i går  till mina vänner Karin o Lasse .. där blir man alltid uppiggad .. 
MIN dotter som fyllde år .. firade i Stockholm med JOBBET ..
det råkade bara bli den dagen .. som deras jobbfest  var ..

TILL ANITA   GRATTIS .. vi ska ju fira lite senare  ..
 ni ska  få alla fönster bytta i villan .. nu  .. så det är fullt upp där  ..

Till LASSE o KARINS besök .. jo det är alltid trevligt att komma dit .. ÄR JAG ledsen ..
så blir jag pigg  av att gå till dom ... I går hade jag med några egna bakade
SKURNA HAVREKAKOR .. mums så goda dom är ..

FRÅN KARIN till torget förbi klockberget som är där .. Tornet anas där ..

NEDANFÖR där många fina blommor .. en sort är här ...

till optikern .. på andra sidan torget .. ska dit och kolla synen nästa vecka  ..

SÅ traskar jag över torget .. på väg mot hemmet  ..

TVÅ av all krukorna på torget ...

GÅR vidare Storgatan framåt .. vid kyrka invid torget .. är förbi kyrkan nu ..  men en mur avslutar gräset som är utanför .. och en STOR stenmur med ett tak över  . DET är väl kanske för att det ska  minska skräp att komma ner där och spräcka den på vintern av snö mm ...
DÄR spatserade denna kajan och såg mallig ut  ..
Jag går vidare .. kommer fram till STADSBRON med sina fina växter ..

STADSBRON  .........

NÄSTAN förbi bron .. vänder och tar ett kort ... bort  mot centrum ..

VID sparbanken .. alltid fint där .. huset syns på förra bilden .. så jag har bara gått en liten bit än .. JAG är på väg en bra bit bort .. ska ta bussen vid FK .. men går in till hälsokosten .. mest bara för att hälsa på hon som jobbar där .. ser detta fina fat ..
Fullt med torkade blåklint .. var där som prydnad .. SÅ FINT ...
Ja då ska jag ta bussen om en stund .. går vidare .. sista biten .. eller ska jag ta den tröga backen hem .. vädret är så där ..
DET BLIR BUSSEN
För det kommer några regnstänk  .. 
HEMMA efter en stund .. regnet det kom inte då .. men i natt hade det kommit en hel del ..

PÅ balkongen växer det och mognar .. tomaterna på bänken .. dom ramlade när jag hade köpt hem tomaterna .. nu snart mogna  ..

Vädret har varit blandat i dag .. mycket moln .. dessa i morse .. fel .. för klockan var 11,30 
då .. tog med kameran rakt upp .. nästan  ..
NU är det mera sol och mindre moln .. kl, är 15,00 i det närmaste ..

HEJ SVEJS alla vänner
EN humla

2 kommentarer:

  1. Så vackra bilder du tar. Det är så roligt att fotografera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. min stora hobby .. HA det så bra

      Radera